اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم - تلفن : 33350461

تفاوت لیزر آر اف فرکشنال با آر اف سوزنی؛ اثرات، عملکرد و هزینه

لیزر آر اف فرکشنال و آر اف سوزنی دو روش مدرن برای جوانسازی و بهبود ظاهر پوست هستند که هرکدام با عملکرد متفاوت، اثرات منحصر به ‌فردی دارند. در مقایسه انواع آر اف می توان گفت، لیزر آر اف فرکشنال با استفاده از انرژی رادیوفرکانسی و تکنولوژی فرکشنال باعث تحریک کلاژن و بازسازی لایه‌های زیرین پوست می‌شود، در حالی که آر اف سوزنی با ترکیب میکرونیدلینگ و امواج رادیوفرکانسی به لایه‌های عمقی‌تری نفوذ کرده و به بهبود مشکلات پوستی کمک می‌کند. این دو روش بدون نیاز به جراحی، گزینه‌های مناسبی برای جوانسازی پوست در کلینیک‌های معتبر هستند و نتایج چشمگیری در لیفت، سفت کردن و ترمیم پوست ارائه می‌دهند. انتخاب بین این دو روش بستگی به نوع و شدت مشکل پوستی، مدت زمان بهبودی و نیازهای فردی شما دارد. مشاوره با یک پزشک متخصص می‌تواند به انتخاب بهترین گزینه کمک کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع دستگاه آر اف (RF)

دستگاه‌ های آر اف با توجه به برند و نوع عملکرد خود دارای انواع گوناگونی هستند و از انواع آر اف فرکشنال
می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

فرق اصلی لیزر فرکشنال آر اف با آر اف سوزنی

لیزر فرکشنال آر اف

در این روش از لیزر برای ایجاد میکروکانال‌های حرارتی در پوست استفاده می‌شود. این کانال‌ها به طور انتخابی بافت‌های آسیب‌دیده را هدف می‌گیرند و به تحریک تولید کلاژن جدید کمک می‌کنند. این شیوه معمولاً به لایه‌های بالایی پوست تاثیر می‌گذارد، لذا بیشتر برای جوانسازی، برطرف‌کردن لک‌های پوستی و بهبود بافت پوست کاربرد دارد.

آر اف سوزنی

در این روش از سوزن‌های دقیق برای نفوذ به لایه‌های عمیق‌تر پوست استفاده می‌شود. این سوزن‌ها موج‌های رادیوفرکانس را به لایه‌های زیرین پوست منتقل می‌کنند که باعث حرارت‌دادن به بافت‌های عمقی و تحریک کلاژن‌سازی می‌شود. این تکنیک می‌تواند به عمق‌های بیشتری در پوست نفوذ کند و برای درمان مشکلات عمیق‌تری مانند چین و چروک‌ها و جای زخم‌ها موثرتر است.

انواع دستگاه آر اف و لیزر فرکشنال co2

تفاوت های عملکردی لیزر فرکشنال Co2 و آر اف سوزنی

در آر اف فرکشنال سوزن ‌های تعبیه شده در این دستگاه، فرکانس رادیویی را به عمق پوست می‌ رسانند و تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌ کنند. در این روش، ریز سوزن های گرم شده به مدت چند میلی ‌ثانیه با لایه های زیرین پوست تماس پیدا می ‌کنند تا کلاژن سازی را تحریک کنند. درمان با بهترین دستگاه آر اف فرکشنال بسیار ساده بوده و مراقبت های زیادی نیاز ندارد. دوره نقاهت آن نیز کوتاه بوده و شما می توانید به سرعت روتین زندگی خود را از سر بگیرید.
لیزر CO2 برای هدف قرار دادن مناطق خاصی از پوست که دچار مشکل اسکار یا چین و چروک است مورد استفاده قرار می گیرد. پرتوهای دقیق و شدید لیزر CO2 نوری ساطع می کند که لایه های پوست را از بین برده و تولید کلاژن را تحریک می کند. لیزر Co2 پیشرفته ترین سیستم لایه برداری پوست است. این تکنیک علاوه بر اثر لایه برداری فوق العاده می تواند به طور موثر پرتو لیزر را به داخل لایه درم بفرستد. بنابراین کلاژن سازی را تحریک کرده و پوستی جوان و شاداب برای شما به ارمغان می آورد. این روش زیبایی، مراقبت های بیشتری را می طلبد و دوران نقاهت آن نیز طولانی تر است.

تفاوت های کاربرد لیزر فرکشنال Co2 با آر اف سوزنی

تفاوت‌های کاربرد جوانسازی و لایه برداری پوست با لیزر آر اف فرکشنال و آر اف سوزنی به شرح زیر است:

موارد استفاده از لیزر فرکشنال CO2

موارد استفاده از آر اف سوزنی

ماندگاری لیزر فرکشنال بیشتر است یا آر اف سوزنی

ماندگاری لیزر درمانی پوست در اصفهان به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله نوع مشکل پوستی، وضعیت کلی پوست و مراقبت‌های بعد از درمان. در ادامه به طور کلی به ماندگاری هر یک اشاره می‌کنیم:
نتایج لیزر فرکشنال CO2 ممکن است بین 1 تا 2 سال دوام داشته باشد و نتایج آر اف سوزنی نیز می‌تواند بین 6 ماه تا 2 سال ماندگاری داشته باشد. با این حال، نتایج ممکن است به طور طبیعی با گذشت زمان کاهش یابد.

نتایج لیزر فرکشنال Co2 بهتر است یا آر اف سوزنی

نمی‌توان به طور قطعی گفت کدام روش نتایج بهتری دارد. انتخاب بین لیزر فرکشنال CO2 و آر اف سوزنی بستگی به نوع مشکل پوست، ضخامت پوست و نتایج مورد نظر شما دارد.

مقایسه هزینه لیزر فرکشنال و آر اف سوزنی

هزینه انجام این روش ها جهت رفع مشکلات پوست به عوامل مختلفی از جمله تعداد جلسات درمانی، نوع دستگاه و پزشک مربوطه بستگی دارد. حال با توجه به موارد متعدد بیان شده هزینه لیزر co2 نسبت به لیزر آر اف فرکشنال در اصفهان بیشتر است؛ زیرا این روش روشی حرفه ای تر است و دستگاه مورد استفاده آن طی فرایندی پیچیده اقدام به تولید لیزر و تاباندن آن به لایه های پوست می کند.

نتیجه گیری

تفاوت اصلی لیزر آر اف فرکشنال با آر اف سوزنی در عمق نفوذ و نحوه تأثیر آنها بر روی پوست است. هرکدام از این روش‌های جوانسازی پوست بدون جراحی بر اساس نوع پوست و مشکلات فرد می‌توانند نتایج متفاوتی ارائه دهند. در تکنیک لیزر co2 از پرتوهای پرقدرت لیزر استفاده می شود؛ اما در آر اف فرکشنال امواج رادیویی ساطع شده از دستگاه به پوست تابانده می شود. ماندگاری و هزینه درمان نیز بستگی به نوع دستگاه و نیاز بیمار دارد. انتخاب صحیح بین این دو روش، با مشورت یک پزشک پوست در بهترین کلینیک لیزر پوست در اصفهان می‌تواند به دست‌یابی بهترین نتایج منجر شود.


آدرس : اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم
تلفن : 33350461درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

زاویه سازی خط فک و اصلاح فرم چانه به روش لیفت با نخزاویه سازی خط فک و اصلاح فرم چانه به روش لیفت با نخ

لیفت با نخ فک و چانه یکی روش پرطرفدار برای اصلاح فرم فک و چانه بدون جراحی است که باعث زاویه سازی و رفع افتادگی خط فک و چانه با ماندگاری بالا می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-18

تزریق مزوژل زیر چشم؛ فواید ، اثرات ، ماندگاری و مراقبتهاتزریق مزوژل زیر چشم؛ فواید ، اثرات ، ماندگاری و مراقبتها

تزریق مزوژل زیر چشم یک روش نوین برای جوانسازی و بهبود ظاهر ناحیه حساس اطراف چشم است. مزوژل باعث رفع چین و چروک، تیرگی، گودی و پف زیر چشم می‌ شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-15

تفاوت لیزر آر اف فرکشنال با آر اف سوزنی؛ اثرات، عملکرد و هزینهتفاوت لیزر آر اف فرکشنال با آر اف سوزنی؛ اثرات، عملکرد و هزینه

برای مقایسه لیزر فرکشنال CO2 و آر اف سوزنی، توجه به عمق نفوذ، مدت بهبودی، کاربردها و میزان تأثیرگذاری در رفع مشکلات پوستی مهم است. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-12