اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم - تلفن : 33350461

ار اف فرکشنال بهترین روش جوانسازی و ترمیم پوست

اولین سد دفاعی بدن، پوست است که در اثر افزایش سن و آسیب‌ های محیطی، کلاژن‌ های آن تخریب می‌شود. پوست از فاکتورهای مهم زیبایی صورت می باشد که رسیدگی به آن بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از افراد به سلامت پوست خود اهمیت می دهند و به دنبال روش هایی هستند که بتوانند جوانی و شادابی پوست خود را احیا کنند که خوشبختانه انواعی از روش های جوانسازی پوست در دسترس هستند. فناوری لیزر در درمان‌ های پزشکی و زیبایی به‌ صورت گسترده به کار گرفته می‌ شود. یکی از کاربرد های این فناوری، به‌ کارگیری آن در جوانسازی و زیبایی پوست است که شامل روشهای آر اف فرکشنال و لیزر اندولیفت است. در روش آر اف فرکشنال به جای استفاده از نور لیزر از انرژی رادیو فرکانسی برای ترمیم و بازسازی پوست صورت استفاده می‌شود. در واقع آر اف، فرکانسی بالا و با حداقل نفوذ را به لایه‌ های پوست اعمال می‌کند که منجر به تولید گرما می‌ شود و این گرما باعث تحریک فیبروبلاست‌ ها و تولید کلاژن و الاستین می‌ شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

ار اف فرکشنال چیست؟

آر اف فرکشنال (microneedle fractional RF) یک روش جوانسازی به روز در دنیا است. این روش همانگونه که از نامش پیدا است از امواج رادیویی استفاده می کند. روش عمل در آر اف فرکشنال به این صورت است که سوزن‌ های بسیار ریزی در پوست وارد می‌شود. در بین سوزن‌ های وارد شده به پوست امواج رادیویی تبادل می‌شود. تبادل اموج در باعث ایجاد گرما در قسمت درم پوست می‌شود. در نتیجه این عمل کلاژن سازی اتفاق می‌افتد. در این روش دو لایه اپیدرم و لایه میانی پوست درگیر است، بنابراین عوارض احتمالی این روش به حداقل ممکن می‌رسد. روش آر اف فرکشنال یک روش غیر تهاجمی است. این روش باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌شود و در نتیجه پوست شاداب‌ تر و جوانتر می‌شود.

کاربردهای ار اف فرکشنال

این روش کاربردهای بسیار زیادی دارد که از جمله شایع ترین آنها عبارتنداز:

ترمیم و جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال

مزایای آر اف فرکشنال

انواع دستگاه آر اف فرکشنال

دستگاه آر اف انواعی دارد که تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در ادامه با انواع آر اف آشنا می شوید :

1- آر اف سوزنی

سوزن RF یکی از کم تهاجمی ترین روش های جوانسازی پوست صورت است. این روش برای درمان اسکار، جای جوش، ضایعات پوستی و … استفاده می شود. این روش با سوزن زدن پوست با استفاده از فرکانس رادیویی انجام می شود. این سوزن لایه درم پوست را برای ساخت کلاژن تحریک می کند، سوزن ها ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست برای ساخت کلاژن را وارد لایه درم صورت می کند. نوع سوزن مورد استفاده بسته به نوع پوست و ضایعه تحت درمان متفاوت خواهد بود و هر جلسه 10-45 دقیقه طول می کشد.

2- آر اف سه بعدی

یکی از روش های درمانی مؤثر و مفید برای از بین بردن جای زخم، سلولیت و لیفتینگ سه بعدی پوست با RF است. در این روش انرژی امواج فرکانس رادیویی به لایه های عمیق پوست نفوذ می کند و در نتیجه دمای سلول های چربی پوست را به صورت تصاعدی بیشتر می کند. این گرما اسکار و سلولیت را التیام می بخشد.

3- آر اف خانگی

دستگاه آر اف خانگی مدل های مختلفی دارد که با تهیه آنها می توانید در منزل انجام دهید. این دستگاه ها بسته به کاربری و ویژگی هایشان قیمت های بسیار متفاوتی خواهند داشت. دستگاه RF خانگی به غیر از جوانسازی پوست صورت به بیشتر شدن گردش خون آن در پوست کمک زیادی می کند. این افزایش گردش خون در بدن می تواند به پوست صورت احساس شادابی بدهد.

4- آر اف ترماژ

یکی از سریع ترین و ایمن ترین دستگاه های RF دستگاه Thermoage RF می باشد. از این وسیله برای صورت و بدن استفاده می کنند. این دستگاه با تحریک تولید کلاژن پوست را شاداب می کند. تأثیر این دستگاه بر روی لایه درم پوست برای کلاژن سازی حدود 6 ماه می باشد. پس از 6 ماه، می توانید دوباره آن را تعمیر کنید.

5- آر اف تری پلار

این دستگاه برخلاف سایر دستگاه ها قسمت بزرگ و عمیق پوست را درمان می کند. از این دستگاه به عنوان یک روش درمانی برای جوانسازی پوست صورت، رفع چین و چروک، لیفت پوست صورت، روشن کردن جای زخم و … استفاده کنید.

6- آر اف رافوس

این نوع دستگاه RF روشی غیر تهاجمی برای لاغری بدن است. این دستگاه برای از بین بردن چربی بدن استفاده می شود. برخی از کاربردهای این دستگاه شامل از بین بردن چربی های شکم، چربی پهلوها، زانوها، بازوها و اطراف شکم می باشد. البته از این دستگاه برای درمان چین و چروک پوست صورت و جوانسازی پوست استفاده می کنند.

مراحل درمان آر اف فرکشنال چیست؟

نحوه انجام آر اف فرکشنال

پزشک برای انجام این روش جوانسازی ابتدا اقدام به پاک کردن صورت بیمار می نماید به نحوی که هیچگونه مواد آرایشی یا آلودگی بر روی آن وجود نداشته باشد، سپس پوست را به مدت 30 دقیقه با کرم های بی حس کننده مخصوص می پوشاند. بعد از بی حس شدن پوست، سوزن (که کیت آن برای هر فرد جداگانه می باشد) به درون پوست وارد می گردد، با این کار انرژی آر اف به داخل پوست وارد می شود به این ترتیب کلاژن سازی تحریک شده و پوست سفت تر خواهد شد.

مراقبت قبل از آر اف فرکشنال

پیش از آن که بخواهید از روش آر اف فرکشنال برای رفع مشکلات پوستی خود استفاده کنید، می بایست به برخی نکات و توصیه های مهم توجه نمایید که شامل موارد زیر می باشند :

مراقبت های بعد از ار اف فرکشنال

پس از این که آر اف فرکشنال انجام دادید، می بایست مانند قبل از انجام این روش ، برخی نکات را بعد از انجام آر اف رعایت کنید. این نکات شامل موارد زیر می باشند :

آر اف فرکشنال در کدام نقاط بدن استفاده می شود؟

فرکشنال در بیشتر نواحی بدن قابل انجام است؛ اما این روش جوانسازی را بیشتر برای صورت، اطراف دهان و چشم، گردن و دست ها توصیه می کنند.

تعداد جلسات درمان با آر اف فرکشنال

تعداد جلسات کاملاً متناسب با نوع پوست و مشکلی است که متقاضیان قصد رفع آن را دارند. حتی سن و سال فرد هم در تعیین تعداد جلسات درمانی تأثیرگذار است؛ اما معمولاً جلسات درمان در افراد مختلف بین 3 تا 15 جلسه است.


آیا ار اف فرکشنال محدودیت سنی دارد؟

به‌ طور کلی روش آر اف فرکشنال برای افراد بالای 35 سال سن به بالا توصیه می‌شود؛ اما اگر فردی در حدود سنی بین 25 تا 30 سال بوده و با مشکلات جدی پوست دست و پنجه نرم می‌ کند، می‌تواند از این روش درمانی استفاده کند.

ار اف فرکشنال مناسب چه کسانی است؟

کاندیدای نامناسب آر اف فرکشنال

آر اف برای جوانسازی پوست از سن 35 الی 40 سالگی که سرعت کلاژن‌ سازی کند می‌شود توصیه می‌گردد؛ اما برخی افراد کاندیدای مناسبی برای انجام آر اف فرکشنال نیستند:

عوارض ار اف فرکشنال

هزینه ار اف فرکشنال

هزینه این درمان به عوامل زیادی از جمله شدت مشکل، مهارت و تجربه پزشک، محلی که درمان انجام می‌شود، تعداد جلسات درمانی، مواد و دستگاهی که برای این درمان استفاده می‌ شود بستگی دارد.

در کلینیک زیبا رویان پگاه اصفهان بهترین روش های جوانسازی پوست بدون جراحی قابل انجام است .


آدرس : اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم
تلفن : 33350461نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابروجراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابرو

لیفت شقیقه با جراحی که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود. طی این عمل پوست صورت، ابرو و چشم به سمت بالا و شقیقه ها کشیده خواهد شد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-09

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

اکثر متخصصان توصیه می کنند که از حذف موهای زائد با لیزر در بارداری و شیردهی، به علت عوارض و اثرات جانبی ناشناخته بر مادر و جنین خودداری شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-24

آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟

لیزر موهای گوش و بینی از رشد موی اضافی جلوگیری کرده و تا ۸۰ درصد رشد مو را متوقف خواهد کرد. این روش کاملاً ایمن و بی‌ ضرر است. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-22