اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم - تلفن : 33350461

تفاوت های تزریق ژل و بوتاکس در جوانسازی صورت

روش‌ های تزریقی مختلفی برای جوانسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می‌ گیرند که رایج‌ ترین و ایمن‌ترین آنها تزریق ژل و بوتاکس است و در بین اغلب افراد محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بوتاکس، سمی است که از باکتری بوتولینوم به دست می‌آید. این سم مسیر پیام‌های عصبی که به عضلات مربوطه ‌می‌روند را مسدود می‌کند. این کار باعث می‌شود تا فعالیت عضلات در ناحیه‌ ای که چین و چروک ایجاد شده، کاهش یابد و این خطوط کمرنگ‌ تر شوند یا حتی از بین بروند. کاربرد اصلی بوتاکس، محو کردن چین و چروک‌ های صورت است. ژل‌ های پر‌کننده اگر چه در برطرف کردن چین و چروک با بوتاکس شباهت دارند؛ اما کاربرد‌های دیگری نیز دارند که آنها را منحصر به فرد می‌سازد. این ژل‌ها علاوه بر محو کردن خطوطی که بر اثر افزایش سن به وجود می‌آیند، می‌توانند به پوست و بافت‌های شما حجم ببخشند. حجم دادن به گونه‌ها و لب‌ها از رایج‌ ترین موارد استفاده از فیلرها هستند. از طرف دیگر، مواد تشکیل دهنده‌ ژل‌ها این مزیت را دارند که سلول‌ های پوست شما را تحریک کنند تا کلاژن بیشتری تولید کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع روش های جوانسازی پوست

در دنیای پزشکی زیبایی انواع مختلفی از تکنیک‌های پیشرفته‌ جوانسازی پوست وجود دارد. این روش‌ها از تکنولوژی‌های جدید استفاده می‌کنند تا به صورت مؤثر و مستقیم به مشکلات پوستی مانند پیری پوست، لک‌ها و افتادگی پوست پاسخ دهند.

همچنین بخوانید : همه چیز درباره تزریق ژل

تفاوت تزریق ژل و تزریق بوتاکس چیست؟

بوتاکس حاوی سم بوتولینوم می باشد که با فلج کردن عضلات اقدام به برطرف کردن چین و چروک ها می کند. ژل حاوی ماده ای پر کننده می باشد که برای از پر کردن حجم از دست رفته به کار می رود این ماده عموماً می تواند حاوی اسید هیالورونیک باشد و ضمن حجم دهی سبب کلاژن سازی و هیدراته کردن موضع نیز شود.

روش های تزریق بوتاکس و ژل

روش‌ها و متد‌های تزریق بوتاکس و تزریق ژل بسیار مشابه به یکدیگر هستند و تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.
در تزریق بوتاکس ابتدا پزشک معالج قبل از تزریق، ناحیه مورد نظر را با دقت معاینه و بررسی می‌کند تا مطمئن شود که تا چه میزان به داروی بوتاکس برای تزریق کردن نیاز بوده و باید به چه نقاطی تزریق شود تا نتیجه‌ای مطلوب و خوب برای شخص رقم بخورد. سپس پزشک با استفاده از یک داروی بی‌حس‌کننده موضعی، ناحیه هدف را بی‌حس می‌کند تا هنگام فرو کردن سرنگ به ناحیه مورد نظر دردی احساس نشود. در انتها با استفاده از سرنگ‌های کوچک، داروی بوتاکس را به صورت هدفمند و با دقت و ظرافت بالا، به نواحی مورد نیاز تزریق می‌نماید و به این صورت فرآیند تزریق بوتاکس به اتمام می‌رسد.
در تزریق ژل نیز پزشک همانند مراحل و روش تزریق بوتاکس، ناحیه هدف را بررسی کرده و مقدار ژل مورد نیاز را تعیین می‌کند. سپس با تزریق بی‌حس‌کننده به ناحیه مورد نظر، اندام هدف را بی‌ حس کرده و ژل را تزریق می‌کند.

تزریق ژل و بوتاکس در جوانسازی

مهمترین تفاوت تزریق ژل و بوتاکس

اگرچه ژل و بوتاکس هر دو برای رفع چین و چروک تزریق می‌ شوند؛ ولی نحوه اثرگذاری آنها با یکدیگر تفاوت های زیادی دارد. مثلاً تزریق بوتاکس بیشتر برای چین و چروک‌ های فعال به کار می‌ رود؛ اما تزریق فیلر یا همان ژل بیشتر برای برطرف کردن چین و چروک‌های دائمی با عمق زیاد استفاده می‌شود‌. پس به زبان ساده می‌توان گفت که ژل یک نوع ماده حجیم کننده و طبیعی است که با ماندگاری بیشتر و کیفیت مطلوب‌ تری باعث جوانسازی پوست می‌شود. البته اینکه تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس بستگی به نظر پزشک متخصص شما دارد.

تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست

انقباض و حرکت عضلات صورت عامل اصلی ایجاد چین‌های روی پوست هستند. اگر به‌وسیله یک ماده خارجی جلوی حرکت عضلات گرفته شود، چروک‌ های سطح پوست نیز از بین خواهند رفت. تزریق بوتاکس به ناحیه مورد نظر با از کار انداختن عملکرد اعصاب آن ناحیه، حرکت عضلات را متوقف می‌ کند و درنتیجه برای مدتی که عضلات فلج بمانند چروک‌ ها نیز محو خواهند شد.

فرق بوتاکس و ژل در نواحی تزریق

1- نواحی مناسب برای تزریق بوتاکس

2- نواحی مناسب برای تزریق ژل

مقایسه میزان ماندگاری تزریق بوتاکس با تزریق ژل

تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس؟

بهتر بودن هر یک از این روش ها نیازمند شناخت نوع عملکرد و کارایی هر یک از آنها است. با تزریق ژل، میزان مناسبی از کلاژن به هر ناحیه ای که دچار چین و چروک شده است و یا نیاز به برجسته شدن دارد، تزریق می شود. میزان کلاژن موجود در ژل به مرور زمان کلاژن سازی پوست را بهبود بخشیده و کمک می کند پوستی شاداب و عاری از چین و چروک داشته باشید. همچنین از این ماده می توان برای برجسته کردن لب ها، از بین بردن نواقص بینی و زاویه سازی فک و … استفاده کرد؛ اما بوتاکس نوعی سم است که از آن برای فلج کردن عضلات صورت استفاده می شود. با تزریق بوتاکس عضلات فلج شده و حرکتی از خود نشان نمی دهند، بدین ترتیب خطوطی بر روی پوست صورت تشکیل نمی شود. به طور کلی، بوتاکس برای افرادی مناسب است که در حالت عادی صورتشان عاری از چین و چروک است و تنها در هنگام خندیدن و یا حرکات مختلف این خطوط نمایان می شوند. البته بوتاکس خواص درمانی زیادی مانند کنترل تعریق، درمان میگرن و .. نیز دارد. در مقابل، ژل برای افرادی مناسب است که پوستشان در حالت عادی دارای خطوط ریز و درشت است و خواهان حجم دهی به صورت خود هستند.

مقایسه عوارض تزریق بوتاکس با تزریق ژل

1- مهم‌ ترین عوارض بوتاکس به شرح زیر است

همه عوارض موقتی هستند و بعد از مدتی از بین می‌روند. در موارد نادر برخی از افراد ممکن است به ترکیبات موجود در بوتاکس حساسیت داشته و واکنش‌های آلرژیک نشان ندهند. در این صورت علائمی مثل کهیر یا مشکلات تنفسی مشاهده خواهد شد.

2- رایج‌ ترین عوارض تزریق ژل عبارتند از

مقایسه هزینه تزریق ژل با تزریق بوتاکس

هزینه تزریق ژل و بوتاکس به عوامل مختلفی مانند منطقه درمان، نوع و برند ماده و تعداد جلسات مورد نیاز بستگی دارد. به طور کلی، هزینه تزریق ژل هیالورونیک بیشتر از هزینه تزریق بوتاکس است.

در کلینیک زیبا رویان پگاه اصفهان بهترین روش های جوانسازی پوست بدون جراحی قابل انجام است .


آدرس : اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم
تلفن : 33350461درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابروجراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابرو

لیفت شقیقه با جراحی که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود. طی این عمل پوست صورت، ابرو و چشم به سمت بالا و شقیقه ها کشیده خواهد شد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-09

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

اکثر متخصصان توصیه می کنند که از حذف موهای زائد با لیزر در بارداری و شیردهی، به علت عوارض و اثرات جانبی ناشناخته بر مادر و جنین خودداری شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-24

آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟

لیزر موهای گوش و بینی از رشد موی اضافی جلوگیری کرده و تا ۸۰ درصد رشد مو را متوقف خواهد کرد. این روش کاملاً ایمن و بی‌ ضرر است. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-22