اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم - تلفن : 33350461

کاربرد های میکرودرم ابریژن، در جوانسازی پوست

با پیشرفت علم پزشکی، روش های زیادی برای رفع ایرادات پوستی، جلوگیری از پیری زودرس پوست و جوانسازی پوست پدید آمده است که میکرودرم ابریژن ، یکی از این روش‌ ها است. یکی از روشهای جوانسازی صورت روش میکرودرم ابریژن است که از طریق یک ابزار با حداقل قدرت سایش انجام می‌شود و در این حالت دستگاه به آرامی پوست شما را سایش داده و لایه‌ های خارجی ضخیم‌ تر و ناخواسته پوست را حذف می‌کند. هدف میکرودرم ابریژن برداشت لایه‌ ی شاخی پوست است. لایه‌ ی شاخی پوست شامل سلول‌ های مرده و آسیب دیده‌ای است که با حذف آنها می‌ توان شفافیت و شادابی پوست را احیا کرد. هنگامی که این روش درمانی انجام شود، می‌تواند به طور قابل توجه ظاهر پوست شما را بدون تأثیرگذاری بر لایه‌ های عمیق‌ تر پوست بهبود بخشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن روشی غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست است. در این روش با استفاده از تکنیک‌های مختلف، لایه‌ی سطحی پوست شما به‌ صورتی ملایم تراشیده شده و تولید کلاژن انگیخته می‌شود. بعد از التیام کامل، لایه‌ ی سطحی جدید زیباتر، یکدست‌ تر و جوان‌ تر به نظر می‌ رسد.

فواید میکرودرم آبریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن برای اکثر انواع و رنگ های پوستی روشی مطمئن به جهت جوانسازی پوست محسوب می شود. روش ذکر شده برای انواع مشکلات پوستی از جمله موارد زیر کاربرد دارد:

میکرودرم ابریژن و جوانسازی پوست

انواع میکرودرم ابریژن

در این نوع میکرودرم ابریژن سطح پوست توسط کریستال‌ های ساطع شده از یک هندپیس خراش اندازی ملایم و براق سازی می‌ شود. در این روش سلول‌ های مرده پوست در یک فرآیند ثانویه در هندپیس مشابه یا به همراه کریستال‌ ها ساکشن می‌ شوند.

در این نوع از میکرودرم ابریژن توسط یک هندپیس سر الماسی سلول‌ های مرده روی پوست خراشیده شده و لایه برداری انجام می‌ گیرد. در این روش نیز طی یک فرایند ثانویه یا در هندپیس مشابه سلول های مرده ساکشن می‌ شوند. برای پوست‌ های حساس یا قسمت‌ هایی از پوست مانند زیر چشم که حساس هستند روش میکرودرم ابریژن سر الماسی مناسب‌ تر است. برای اینکه تأثیرگذاری این روش برای جوانسازی پوست مؤثرتر باشد می‌ توان آن را با یک روش لایه‌ برداری پوست صورت شیمیایی ملایم ترکیب کرد.

Hydrodermabrasion یک روش جدید و به روز از میکرودرم ابریژن است. این روش ترکیب تزریق هم زمان پوستی محصولات و همچنین لایه‌ برداری بدون کریستال می باشد. تمامی مراحل تولید کلاژن را تحریک می‌ سازد. جریان خون در پوست شما به حداکثر می‌ رسد.

مراحل انجام میکرودرم ابریژن

میکرودرم روشی است که به وسیله یک دستگاه به نام میکرودرم ابریشن انجام می‌شود. این دستگاه دارای یک کانال بلند با پوشش سری پلاستیکی است که روی پوست صورت کشیده می‌شود. هنگام انجام میکرو دو عمل انجام می‌شود. اول: کشش پوستی (ساکشن پوست) که با فشار منفی ایجاد شده توسط دستگاه است و دوم: پاشیدن پودر هیدروکسید آلومینیم بر سطح پوست. در روش میکرودرم ‌ابریژن، ذرات بسیار ریزی با فشار و سرعت بالا بر روی پوست صورت اسپری می‌شوند و به طور همزمان این ذرات و پوسته ‌های برداشته شده از صورت توسط دستگاه مکنده، مکش می‌شوند. ذرات مورد استفاده در روش میکرودرم پوست می‌تواند بسیار متفاوت باشد و شامل بلورهای(کریستال‌های) نمک آلومینیوم، بلورهای سدیم بیکربنات و حتی بلورهای سیدم کلراید(نمک طعام) می‌شود. حرکت سریع دانه‌های بلور که با فشار زیاد به پوست اسپری می‌شوند، موجب کنده شدن پوسته‌ ها از لایه‌ی خارجی پوست به نام اپیدرم می‌شود.

مراقبت های قبل از میکرودرم ابریژن

مراقبت‌ های بعد از میکرودرم آبریژن

میکرودرم ابریژن برای چه افرادی مناسب است؟

این روش برای بسیاری از افراد در سنین مختلف و با رنگ پوست‌ های متفاوت مناسب است. معمولاً اگر شخص مشکل پوستی مانند چین‌ وچروک خفیف، لکه‌ های پیری، آکنه، منافذ باز یا تیرگی پوست داشته باشد، متخصص این روش را در کنار دیگر روش‌های زیبایی پیشنهاد می‌دهد.

میکرودرم ابریژن برای چه افرادی مناسب نیست؟

ماندگاری میکرودرم ابریژن

نتایج درمان میکرودرم ابریژن موقتی هستند و معمولاً بین 3 تا 6 ماه دوام دارند. هرچه بیشتر مراقب پوست خود باشید، نتایج ماندگارتر خواهند بود.

دوره نقاهت میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن به نقاهت خاصی نیاز ندارد و فرد می‎ تواند بلافاصله پس از درمان به فعالیت روزانه خود بپردازد.

آیا میکرودرم ابریژن محدودیت سنی دارد؟

این روش به دلیل کم تهاجمی بودن برای تمامی افراد مناسب است و سن خاصی برای آن تعریف نشده است. البته افراد با سن بالا تأثیرات کمتری در این روش مشاهده می‌کنند.

عوارض میکرودرم آبریژن چیست؟

برخی از عوارض این روش رایج بوده و در بیشتر افراد مشاهده می‌شود. ممکن است شما برای چند ساعت تا چند روز این علائم را داشته باشید:

هزینه میکرودرم ابریژن

هزینه روش درمان میکرودرم ابریژن همانند سایر روش های درمانی ثابت نیست و عوامل مختلفی وجود دارد که در قیمت این روش تأثیرگذار می باشد. هر یک از مواردی همچون نوع روش انتخابی برای انجام میکرودرم، تعداد جلساتی که باید برای جوانسازی پوست مراجعه کنید و نوع کلینیک انتخابی نیز تأثیرگذار می باشد.

در کلینیک زیبا رویان پگاه واقع در اصفهان بهترین روش های جوانسازی پوست بدون جراحی قابل انجام است .


آدرس : اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم
تلفن : 33350461درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

تزریق چربی برای رفع گودی، تیرگی و خطوط زیر چشمتزریق چربی برای رفع گودی، تیرگی و خطوط زیر چشم

تزریق چربی برای جوانسازی زیر چشم یکی از روشهای مؤثر برای رفع گودی و تیرگی زیر چشم و همچنین کاهش خطوط و چین و چروک های این ناحیه است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-28

درمان لک صورت با مزوتراپی؛ فواید مزوتراپی ضد لکدرمان لک صورت با مزوتراپی؛ فواید مزوتراپی ضد لک

یکی از روشهای موثر در درمان لک صورت ، مزوتراپی ضد لک است. این روش با تزریق کوکتل های در لایه های زیرین پوست ، به رفع لک و کک مک کمک می کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-24

روشهای عمل جراحی لیفت پیشانی؛ مزایا، ماندگاری، مراقبتهاروشهای عمل جراحی لیفت پیشانی؛ مزایا، ماندگاری، مراقبتها

جراحی لیفت پیشانی و ابرو به روش های کلاسیک، اندوسکوپیک یا با برش محدود برای رفع افتادگی پوست در ناحیه پیشانی مورد استفاده قرار می گیرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-21