اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم - تلفن : 33350461

همه چیز درباره مزوژل

پوست به دلیل قرارگیری در معرض عوامل مختلف طبیعی و غیرطبیعی دچار آسیب هایی می شود. آسیب های ناشی از این موقعیت ها به شکل چین وچروک های ریز و درشت و تخریب بافت خود را نمایان می کنند. با افزایش سن نیز در انسان هیالورونیک اسید موجود در بدن کاهش یافته و در نتیجه این روند، طراوت و شادابی پوست نیز کاهش می یابد. مزوژل ، روشی نوین در علم پزشکی است که در آن از ترکیبی از مؤثرترین مواد برای جوانسازی پوست استفاده می شود. در تهیه مزوژل از اسید هالورونیک هایی استفاده می شود که غلظت بالایی دارد؛ اما خاصیت حجم دهندگی ندارند. مزوژل حاوی مواد معدنی و گیاهی، آنزیم ها، پروتئین ها، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها و اسیدهای هالورونیک است. هدفی که مزوژل دنبال می کند، بازگرداندن طراوت و شادابی به پوست است.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزوژل چیست؟

مزوژل یکی از درمان‌ های مؤثر چین و چروک و دیگر مشکلات پوستی در صورت و به خصوص نواحی اطراف چشم است. در این شیوه درمانی از هیالورونیک اسید برای رفع مشکلات پوستی استفاده می‌شود تا جوانی و شادابی به پوست شما برگردد. هیالورونیک اسید یکی از اصلی‌ ترین ترکیبات طبیعی پوست است که در ساخت کلاژن و حفظ حالت ارتجاعی آن نقش مهمی دارد.
در ترکیبات مزوژل علاوه بر هیالورونیک اسید از مواد معدنی، آمینواسیدها، ویتامین‌ها، کوآنزیم‌ ها و آنتی‌اکسیدان‌ های مختلف استفاده شده است که همگی خواص ترمیم‌ کنندگی دارند و می‌توانند به بهبود انواع آسیب‌ های پوستی کمک کنند. این ترکیبات همچنین می‌توانند رطوبت پوست را بیشتر کنند.

تزریق مزوژل

انواع مزوژل

پروفایلونخستین مزوژل هیالورونیک اسید پایدار است و از عناصر شیمیایی و موادی مثل BDDE در ساختار پیوندهای شیمیایی این مزوژل استفاده شده است. اثر اسید هیالورونیک با وزن مولکولی کم بر لایه های از پوست که در قسمت میانی هستند، سبب آبرسانی شده و وجود هیالورونیک اسید با وزن مولکولی زیاد، موجب کشیدگی و لیفت پوستی به شکل همزمان می شود. مزوژل پروفایلو که دارای فرمولاسیونی نوین است که از هیالورونیک اسید با وزن مولکولی زیاد و وزن مولکولی کم ساخته شده است.

ژل های جالپرو در دو نوع کلاسیک و با وزن مولکولی بالا (HMW) به بازار عرضه می شوند. آن دسته از افراد جوانی که می خواهند از پیری پوست خود جلوگیری کنند بهتر است به سراغ نوع کلاسیک این محصولات بروند. در عوض آنهایی که سن بیشتر یا پوست خشک دارند به دلیل درصد بالاتر هیالورونیک اسید در نوع HMW، از این محصول سود بیشتری خواهند برد.

مزوژل پروسترولین یکی از جدیدترین و مؤثرترین راههای درمان مشکلات پوستی از جمله لک است. مزوژل حاوی مواد بازسازی کننده و تغذیه کننده پوست مثل هیالورونیک اسید، ویتامین و پپتید‌ها هستند که به روشن‌تر شدن و افزایش طراوت پوست کمک می‌کند و جهت درمان لک در نواحی صورت ، گردن و دست‌ ها مؤثر هستند. وجود آنتی اکسیدان و مواد معدنی در مزوژل ها نیز موجب تقویت و ترمیم بافت پوست می‌ شود.

کاربردهای مزوژل

مزوژل، یک متد نوین بوده که علاوه بر آبرسانی پوست، برای موارد مختلف دیگر نیز می‌تواند به کار گرفته شود. برخی از کاربردهای مزوژل به شرح زیر می‌باشند:

همچنین از مزوژل می‌ توان برای سایر نقاط بدن از جمله گردن، سرشانه ، زيربغل ، دست ، صورت ، قسمت داخلی ران ، شكم و داخل بازو نیز استفاده کرد.

مزایای مزوژل

مراحل اجرای مزوژل

این تزریق، دردی قابل تحمل دارد؛ اما برای افرادی که آستانه تحمل پایین‌تری دارند از داروهای بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند.
بعد از بی‌ حس کردن ناحیه تزریق دوز مناسبی از مزوژل به ناحیه تزریق می‌ شود و متقاضی بدون نیاز به استراحت می‌تواند به منزل یا محل کار خود برگردد.

اقدامات قبل از تزریق مزوژل

مراقبتهای بعد از مزوژل

ماندگاری مزوژل

ماندگاری مزوژل، بستگی به ویژگی‌های پوست فرد متقاضی، نوع آسیب و برند مزوژل مورداستفاده دارد؛ اما در بیشتر افراد این تزریق بین 6 تا 9 ماه ماندگاری خواهد داشت.

تفاوت مزوژل و مزوتراپی در چیست؟

به صورت کلی اساسی ترین تفاوت موجود در میان مزوژل و مزوتراپی وجود پروتئین کلاژن و به میزان 48 درصد ترکیبات هیالورونیک اسید در ترکیبات مزوژل است که باعث شده قابلیت پر کنندگی مزوژل بسیار بیشتر از مزوتراپی باشد. در نتیجه با این وجود مزوژل در مقایسه با مزوتراپی نتیجه موفقیت آمیز تر و جوابدهی بهتری دارد و همچنین میزان جوانسازی پوست در این تکنیک چندین برابر مزوتراپی است.
از دیگر تفاوت های موجود در میان این دو تکنیک این است که مزوژل برای جایگزینی کلاژن از دست رفته پوست و پیشگیری از پیری پوست بسیار مؤثرتر از مزوتراپی است. علاوه بر آن اثراتی تزریق مزوژل به صورت آنی و بلافاصله بعد از تزریق مشاهده می شوند در حالی که در تکنیک مزوتراپی این نتیجه به صورت آنی به دست نمی آید. مزوژل حالتی کاملاً طبیعی به پوست می دهد و باعث سفت شدن پوست می شود.

مزوژل برای چه کسانی مناسب نیست؟

عوارض تزریق مزوژل

هزینه تزریق مزوژل

قیمت و هزینه مزوژل بر اساس عوامل مختلفی متفاوت بوده و نمی ‌توان هزینه و قیمت مشخصی را برای آن در نظر گرفت. از جمله این عوامل می ‌توان به حجم ژل مصرف‌ شده برای هر فرد، برند مزوژل، تعداد دفعات جلسات، قسمتی از پوست که قرار است تزریق روی آن انجام شود وکلینیک مورد نظر اشاره کرد.

در کلینیک زیبا رویان پگاه اصفهان بهترین روش های جوانسازی پوست بدون جراحی قابل انجام است .


آدرس : اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم
تلفن : 33350461درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابروجراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابرو

لیفت شقیقه با جراحی که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود. طی این عمل پوست صورت، ابرو و چشم به سمت بالا و شقیقه ها کشیده خواهد شد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-09

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

اکثر متخصصان توصیه می کنند که از حذف موهای زائد با لیزر در بارداری و شیردهی، به علت عوارض و اثرات جانبی ناشناخته بر مادر و جنین خودداری شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-24

آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟

لیزر موهای گوش و بینی از رشد موی اضافی جلوگیری کرده و تا ۸۰ درصد رشد مو را متوقف خواهد کرد. این روش کاملاً ایمن و بی‌ ضرر است. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-22