اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم - تلفن : 33350461

بهترین روش های جوانسازی پوست بدون جراحی

آنچه در این مطلب میخوانید

جوانسازی پوست بدون جراحی به مجموعه ‎ای از متدهای کم تهاجمی و غیرجراحی گفته می‎شود که برای جوانسازی پوست به کار می ‎رود. یکی از مهم‌ ترین عناصر جوانی، پوست صورت می باشد که بیشتر از هر جای بدن آثار پیری را به نمایش می‌ گذارد. با گذر زمان و عوامل مخرب، زیبایی و جوانی صورت دستخوش تغییراتی می شود که این تغییرات شامل ایجاد چین و چروک و خطوط عمیق و از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست در صورت می باشد. همچنین از بین رفتن بافت نرم و چربی زیر پوست موجب شل شدگی و افتادگی پوست در نواحی مختلف صورت مانند گونه ها، گوشه های لب و چانه می شود. درست است که نمی توان از پیری جلوگیری کرد؛ اما راه‌ های جوانسازی پوست می‌ توانند ظاهری جوان‌، شاداب‌ و زیبا به شما هدیه کنند. برای درمان مشکلات پوستی و بازگرداندن شادابی به آن از روش های غیر جراحی جوانسازی پوست استفاده می شود. این روش ها با عوارض جانبی اندک و دوره نقاهت بسیار کوتاه تر نسبت به تکنیک های مختلف جراحی تأثیرگذار هستند.

چرا باید پوستی جوان و شاداب داشته باشیم؟

زیبایی پوست تأثیر بسیاری در زیبایی چهره دارد و هر کسی که پوست شاداب و سالم داشته باشد زیبا و جوان به نظر خواهد رسید. داشتن پوستی جوان، اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد و به نوعی شخصیت شما را به دیگران نشان می‌دهد. وقتی شما به سلامت و جوانسازی پوست خود اهمیت دهید، نشان می‌ دهد شما فردی هستید که همواره به جنبه‌ های مختلف محیط پیرامون خود توجه می‌ کنید.

دلایل افتادگی و پیری پوست

پیری پوست باعملکرد طبیعی بدن همراه است و به عوامل متعددی برمی‌گردد. دلایل پیری پوست شامل عوامل داخلی و خارجی است. عوامل داخلی شامل کاهش تولید کلاژن و الاستین، کاهش تولید روغن طبیعی پوست، کاهش توانایی بازسازی سلول‌ ها و کاهش‌ترمیم پوست می‌شود. عوامل خارجی شامل تابش ماوراء بنفش خورشید، آلودگی هوا، استفاده از تنباکو، تغذیه نامناسب، استرس و فشار روحی، استفاده از محصولات شیمیایی ناسالم و کشیدن صورت در طول زمان می‌باشند. این عوامل باعث کاهش ارتباطات سلولی، خشکی، چین و چروک، لکه‌ های پوستی ، افتادگی و کاهش لطافت و جوانی پوست می‌شوند.

جوانسازی پوست بدون جراحی در اصفهان

مزایای جوانسازی پوست بدون جراحی

انواع روش های غیر جراحی جوانسازی پوست

امروزه بسیاری از افراد به دنبال جوانسازی پوست صورت با استفاده از روش های غیر جراحی هستند؛ زیرا با پیشرفت های چشمگیر تکنولوژی و تکنیک های پزشکی و زیبایی، این امکان فراهم شده تا افرادی که به هردلیلی آمادگی برای جراحی های بزرگ را ندارند، بتوانند با هزینه کمتر و صرف زمان کوتاه تر، به نتایج جوانسازی و زیباسازی مورد نظر خود دست پیدا کنند. در ادامه به معرفی برخی از روشهای جوانسازی پوست که بدون جراحی انجام می شوند می پردازیم.

1. تزریق ژل و فیلر

در برخی از افراد از فیلر ، ژل و سایر پر کننده ها به منظور جوانسازی صورت استفاده می شود. فیلرها ( ژل های قابل جذب) عمدتاً از جنس هیالورونیک اسید می باشند که به تدریج در بدن تجزیه و جذب می شوند و بر اساس نوع و برند، هر یک ماندگاری متفاوت از شش ماه تا دو سال دارند. از فیلرها برای پر کردن خطوط ثابت (static) چهره مانند خط خنده و خط غم و حجم دهی به لب و گونه و چانه و … می توان استفاده نمود.

2. جوانسازی با بوتاکس

یکی دیگر از روش های کم تهاجمی و مؤثر برای از بین بردن خطوط در حرکت ( dynamic) چهره به خصوص در یک سوم فوقانی صورت (پیشانی) می باشد. با تزریق بوتاکس می توان آثار پیری و چین و چروک های پوست را برای مدت محدودی از بین برد. برای ماندگاری این روش نیاز است هر شش ماه یک بار تزریق مجدد صورت گیرد. این تزریقات معمولاً در نواحی مانند پیشانی، خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، خطوط ایجاد شده بین دو ابرو، خطوط اطراف دهان و حتی چین و چروک های ایجاد شده در ناحیه گردن، انجام می شود.

3. لیزر لک صورت

لیزر درمانی صورت یکی از مؤثرترین راه های درمان لک های پوستی است. با لیزر درمانی صورت می توان لکه های قهوه ای پوست صورت ، لک های آفتاب سوختگی، لک های پیری پوست ، خال های صورت و … را درمان نمود. در این روش از ارسال پرتوهای کوتاه و متمرکز نور به طور مستقیم به پوست استفاده می شود. پوست ناخواسته آسیب می بیند و پاسخ درمانی پوست را تحریک می کند و بافت آسیب دیده با سلول های سالم جایگزین می شود. رشد و بهبودی سلولهای جدید توسط این فرآیند تحریک می‌شود و تولیدکلاژن نیز برای ایجاد پوست صاف‌ تر و محکم‌ تر تقویت می‌شود.

4. مزوتراپی

مزوتراپی پوست روشی غیرجراحی، غیرتهاجمی و غیرشیمیایی است که با تزریق ویتامین‏‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‏ها و عصاره‌های گیاهی باعث جوانسازی پوست و افزایش سطح کلاژن‏ در لایه میانی آن می‌‏شود. در مزوتراپی پوست با چندین تزریق زیرپوستی توسط سوزن مزوتراپی، مقادیری از محلول اسید هیالورونیک، ویتامین‌ها، آمینواسیدها، آنتی‌اکسیدان‌های ضدپیری، مواد معدنی و سایر عناصر فعال به زیر پوست و لایه میانی آن، انواع مشکلات و ضایعات پوستی را محو و کم‌رنگ می‌کنند.

5. مزوژل های جوانساز

مزوژل ها که به عنوان مزوفیلر نیز نامیده می شوند، روشی نوین در علم پزشکی هستند که در آنها ترکیبی از مؤثرترین مواد برای جوانسازی پوست استفاده می شود. مزوژل حاوی مواد معدنی و گیاهی، آنزیم ها، پروتئین ها، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها و اسیدهای هالورونیک است. در تهیه مزوژل از اسید هالورونیک هایی استفاده می شود که غلظت بالایی دارد؛ اما خاصیت حجم دهندگی ندارند. هدفی که مزوژل دنبال می کند، بازگرداندن طراوت و شادابی به پوست است. مزوژل، جوانسازی پوست را به کمک اسید هالورونیک انجام می دهد و مهمترین ویژگی آن از بین بردن لک ها و چروک روی پوست است.

6. میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یکی از این روش‌ها و روشی غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست است. اساس این روش، لایه‌برداری از پوست با استفاده از تکنیک‌های مختلف است. همراه با لایه‌برداری، اثرات پیری پوست، کاهش می یابد. این روش زیبایی برای تمامی افراد با رنگ پوست‌های مختلف، ایمن و مؤثر است. در این روش با استفاده از تکنیک‌های مختلف، لایه‌ی سطحی پوست شما برداشته می‌شود. بعد از التیام کامل، لایه‌ی سطحی، یکدست‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

7. آر اف فرکشنال

لیزر آر اف فرکشنال یکی از به روزترین شیوه های جوانسازی پوست بوده که روشی ایمن و کم تهاجمی بدون جراحی می باشد. در لیزر آر اف فرکشنال با استفاده از امواج رادیویی به لایه میانی پوست نفوذ می شود. همین امر سبب تحریک کلاژن سازی و احیای مجدد پوست می شود.

8. تزریق چربی

جوانسازی پوست با تزریق چربی یکی از ایمن ترین روش های جوانسازی می باشد که امروزه متقاضیان زیادی را به خود اختصاص داده است. در این روش بافت چربی از بدن خود بیمار برداشته شده و در ناحیه های مورد نظر تزریق می شود. تزریق چربی به این صورت می باشد که پزشک از ناحیه هایی که چربی آنها میزان ماندگاری بیشتری دارد برداشته و در سانتریفیوژ قرار می دهد تا املاح اضافی از آن جدا شود. پس از جدا شدن املاح اضافی، چربی باقی مانده با استفاده از سرنگ جمع آوری شده و پس از ضد عفونی کردن ناحیه تحت درمان در آن بخش تزریق می شود.

9. هایفوتراپی

یکی از جدیدترین روش‌های زیبایی بدون درد با هدف لیفتینگ و کشیدگی و جوانسازی پوست است که جایگزین مناسب اما موقت برای عمل جراحی لیفت محسوب می‌شود، هایفو است که به معنای امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا می‌باشد. در واقع امواجی که برای تکنیک هایفوتراپی استفاده می‌شود همان امواجی است که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. تنها تفاوتی که در این دو تکنیک وجود دارد این است که در هایفو تراپی امواج به صورت متمرکز و به یک لایه خاصی از پوست وارد می‌شود و همین امر باعث بهبود تولید رشته‌ های کلاژن در پوست می‌گردد.

هزینه جوانسازی پوست بدون جراحی

هزینه جوانسازی پوست و صورت با توجه به روش انتخابی می تواند برای هر فرد متفاوت باشد. از همین رو نمی توان مبلغ دقیقی را به عنوان هزینه های جوانسازی اعلام کرد. برخی از عوامل مؤثر در تعیین هزینه جوانسازی پوست عبارتند از:


آدرس : اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم
تلفن : 33350461درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابروجراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابرو

لیفت شقیقه با جراحی که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود. طی این عمل پوست صورت، ابرو و چشم به سمت بالا و شقیقه ها کشیده خواهد شد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-09

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

اکثر متخصصان توصیه می کنند که از حذف موهای زائد با لیزر در بارداری و شیردهی، به علت عوارض و اثرات جانبی ناشناخته بر مادر و جنین خودداری شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-24

آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟

لیزر موهای گوش و بینی از رشد موی اضافی جلوگیری کرده و تا ۸۰ درصد رشد مو را متوقف خواهد کرد. این روش کاملاً ایمن و بی‌ ضرر است. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-22