اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم - تلفن : 33350461

جراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابرو

افزایش سن و ژنتیک ممکن است گوشه چشم‌ها و شقیقه را دچار افتادگی کند. این حالت موجب تغییر چهره فرد می‌شود، به ‌طوری‌که صورت را همواره خسته، نگران یا حتی عصبانی نشان می‌دهد. این موضوع برای اغلب افراد ناخوشایند است و برای رفع آن به دنبال چاره هستند. بهترین و سریع‌ترین راه‌حل این موضوع، جراحی لیفت شقیقه است. لیفت شقیقه با جراحی که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود، یکی از روش‌های مؤثر برای بهبود ظاهر صورت و جوانسازی آن است. این عمل جراحی زیبایی، به‌صورت برش در ناحیه ی شقیقه یا خط چشم انجام می‌شود و طی آن پوست صورت، ابرو و چشم به‌سمت بالا و شقیقه‌ها کشیده خواهد شد. بدین ترتیب پوست، سفت شده و چین‌وچروک‌های ناشی از افزایش سن و خستگی از بین می‌روند. این عمل همچنین باعث می‌شود که چشم‌ها جوان‌تر به نظر بیایند.

آنچه در این مطلب میخوانید

عمل لیفت شقیقه چگونه است ؟

روش انجام جراحی عمل لیفت شقیقه به این صورت است که ابتدا با یک برش در خط روی موی بالای گوش (در حدود 3 سانتی‌متر)، بافت زیرین پوست را متحرک می‌کنند. با این کار پوست ناحیه ی مذکور، به حالت معلق درمی‌آید و جراح قسمت خارجی ابرو و اطراف چشم را کشیده و پوست‌های اضافی را برمی‌دارد. سپس جای برش‌ را بخیه می‌زند. به‌دلیل این‌که محل برش جراحی شقیقه در داخل مو قرار دارد، جای جراحی و محل بخیه دیده نمی‌شود.

جراحی لیفت شقیقه تا چه حد رضایت بخش است ؟

لیفت شقیقه، با هدف بالا بردن دم ابروها و کشیدگی و زیباتر شدن چشم ها انجام می شود. زمانی که لیفت شقیقه انجام می دهید تغییرات خوبی در چهره ایجاد می شود و از همه مهمتر چشم ها درشت تر می شوند. لیفت شقیقه در از بین رفتن چین و چروک های اطراف چشم و ابرو هم بسیار مؤثر است و در اکثر افراد، نتایج رضایت بخش و احساس رضایت از چهره دارد.

عمل جراحی لیفت شقیقه، تمپورال ابرو

جراحی لیفت شقیقه برای چه افرادی مناسب است ؟

تجربه نشان داده است که انجام جراحی لیفت شقیقه در افراد زیر بهترین نتیجه را دارد:

موارد منع جراحی لیفت شقیقه

روشهای جایگزین جراحی لیفت شقیقه

لیفت شقیقه با تزریق بوتاکس

لیفت شقیقه با تزریق بوتاکس یک روش کم تهاجمی و مؤثر است. استفاده از بوتاکس در این روش باعث فلج موقت منطقه تزریق می‌شود و باعث می‌شود عضلات در آن ناحیه بی‌حرکت شوند. این روش با ایجاد استراحت بین ابروها و آرام‌ کشی ماهیچه‌ها، منجر به بالا کشیدن ابروها می‌شود. ابتدا پوست کاملاً تمیز و عاری از هر گونه محصول آرایشی می شود. مراحل لیفت شقیقه با بوتاکس با بی‌حسی موضعی آغاز می‌شود و ماده بوتاکس با استفاده از سرنگ کانولا به پوست ناحیه شقیقه تزریق می‌شود.

لیفت شقیقه با تزریق ژل

تزریق ژل به شقیقه می ‌تواند شقیقه را به سمت بالا بکشد و چین چروک ‌ها را از بین ببرد. تزریق ژل به شقیقه یک روش غیر تهاجمی به حساب می‌ آید و می‌ تواند ظرف مدت زمان کوتاهی فرد را به نتیجه دلخواه خود برساند. در این روش فیلر زیر نظر پزشک انتخاب می‌شود و با استفاده از یک سرنگ مخصوص که کانولا نام دارد از ناحیه شقیقه به زیر پوست تزریق می‌شود.

لیفت شقیقه با پلاسماجت

این روش که به لیفت شقیقه با روش پلاسما جت نیز معروف است توسط دستگاه مخصوصی انجام می‌شود که پلاسما جت نام دارد. این دستگاه با وارد کردن حرارت به پوست باعث می‌شود لایه‌های زیرین پوست از حالت جامد به حالت گاز تبدیل شود. برای انجام این کار، نوک دستگاه پلاسما جت در فاصله‌ی 2/0 میلی متری از سطح پوست قرار خواهد گرفت. روش لیفت شقیقه با پلاسما جت به این صورت می ‌باشد که توسط دستگاه مخصوص، حرارت به صورت نقطه ‌ای به بافت مشخصی از پوست وارد می‌گردد و طی فرآیند تبخیر، پوست صورت به سمت بالا لیفت می‌گردد و عمل لیفت شقیقه انجام می‌گردد.

لیفت شقیقه با نخ

این روش که یکی از روش‌ های بدون جراحی می باشد، با استفاده از نخ‌ های PDO انجام خواهد شد. لیفت شقیقه با نخ یک روش اصلاحی است که به کمک نخ‌های قابل جذب برای رفع چین‌وچروک اطراف چشم و از بین بردن افتادگی آن انجام می‌شود. نخ‌های قابل جذب با الگوی مناسبی در بخش‌های مختلف شقیقه جای‌گذاری می‌شوند تا ضمن جوانسازی بافت آن ناحیه به سفت شدن پوست اطراف چشم‌ها، گونه‌ها و شقیقه کمک کنند. پزشک متخصص زیبایی در این روش به کمک نخ‌های مخصوص که قابل جذب هستند، پوست شقیقه را بالا می‌کشد تا افتادگی بافت آن ناحیه برطرف شود.

لیفت شقیقه با هایفوتراپی

هایفوتراپی یک روش مدرن و جدید است که با تمرکز بر روی ناحیه مورد نظر به تحریک کلاژن‌سازی پوست کمک می‌کند. لیفت ‌شقیقه با هایفو استفاده از امواج متمرکز با شدت بالا در ناحیه شقیقه است که شامل درد و جای بخیه نمی‌شود. در این روش، پزشک حدود 30 الی 45 دقیقه (پروب) هایفو را مانند سونوگرافی معمولی به آرامی روی پوست صورت در جهت های خاص روی صورت بیمار حرکت می دهد. این تکنیک درد غیر قابل تحملی ندارد و هیچ نیازی به بیهوشی و بیحسی ندارد و بعضاً حتی نیاز به کرم های موضعی بیحسی نمی باشد.

قبل از عمل لیفت شقیقه چه کنیم ؟

رعایت نکاتی قبل از انجام لیفت شقیقه میتواند به روند بهتر جراحی کمک کند. در زیر به تعدادی از این موارد اشاره شده است:

مراقبتهای پس از جراحی لیفت شقیقه

مدت انجام جراحی لیفت شقیقه

مدت زمان عمل لیفت شقیقه به تکنیک جراحی انتخابی توسط جراح و میزان اصلاحات مورد نیاز بستگی دارد. به طور کلی، عمل لیفت شقیقه می تواند بین 1 تا 5/1ساعت طول بکشد.

ماندگاری و دوام نتایج عمل لیفت شقیقه

لیفت به روش جراحی، بیشترین مدت ماندگاری را دارد و بیشتر از 10 سال با شما خواهد بود.

عوارض عمل جراحی لیفت شقیقه

هزینه عمل جراحی لیفت شقیقه

هزینه نهایی به عوامل مختلفی مانند میزان افتادگی پوست در ناحیه شقیقه، شرایط بالینی بیمار و میزان مهارت پزشک یا جراح بستگی دارد.

نتیجه گیری

خاصیت کشسانی پوست صورت به طور طبیعی با افزایش سن از بین می‌رود. این اتفاق باعث ایجاد چین‌وچروک، افتادگی در گوشه چشم‌ها و انتهای ابرو می‌شود. در این وضعیت صورت پیرتر و خسته‌تر به نظر می‌رسد. شما می‌توانید برای بازگرداندن جوانی و شادابی چهره‌تان، از روش لیفت شقیقه با جراحی استفاده کنید. برای این منظور جراح پس از اعمال بی‌حسی موضعی، در قسمت بالای گوش (ناحیه رویش مو) برش کوچک سه سانتی‌متری ایجاد می‌کند. سپس با بالا کشیدن بافت زیرین، پوست آن ناحیه سفت و بخش بیرونی ابرو به سمت بالا هدایت می‌شود. این تکنیک به از بین رفتن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم و شل شدگی پوست شقیقه کمک می‌کند. در نهایت با برداشتن پوست اضافی شقیقه و بخیه زدن محل برش، جراحی لیفت شقیقه به اتمام می‌رسد. میزان موفقیت عمل لیفتینگ شقیقه تا حد زیادی به مهارت و تجربه پزشک متخصص زیبایی بستگی دارد. شما می‌توانید برای مشاوره و معاینه حضوری به کلینیک زیبارویان مراجعه کنید.


آدرس : اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم
تلفن : 33350461نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابروجراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابرو

لیفت شقیقه با جراحی که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود. طی این عمل پوست صورت، ابرو و چشم به سمت بالا و شقیقه ها کشیده خواهد شد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-09

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

اکثر متخصصان توصیه می کنند که از حذف موهای زائد با لیزر در بارداری و شیردهی، به علت عوارض و اثرات جانبی ناشناخته بر مادر و جنین خودداری شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-24

آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟

لیزر موهای گوش و بینی از رشد موی اضافی جلوگیری کرده و تا ۸۰ درصد رشد مو را متوقف خواهد کرد. این روش کاملاً ایمن و بی‌ ضرر است. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-22