اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم - تلفن : 33350461

هایفوتراپی چیست؛ کاربردها و مزایای هایفو

به مرور زمان پوست، دچار شل شدگی و افتادگی و چین و چروک و تغییر رنگ می شود. سبک زندگی و ژنتیک عوامل اصلی هستند که باعث کاهش کلاژن در پوست می شوند و پس از به وجود آمدن این حالت، بسیاری از افراد تلاش می کنند تا جوانی و شادابی را به پوست خود برگردانند. هایفوتراپی یکی از روش های جوانسازی و زیباسازی پوست است که میتواند جایگزین جراحی لیفت صورت شود. افراد جوانتر که نمیخواهند خطرات ناشی از جراحی های لیفت صورت را تجربه کنند،‌ میتوانند از مزایای هایفوتراپی بهره مند شوند؛ اما در موارد افتادگی شدید پوست نمیتواند چندان مؤثر باشد. در هایفوتراپی از امواج فراصوت (Ultrasound) شبیه به سونوگرافی استفاده میشود. روش درمانی در هایفوتراپی کاملاً غیر تهاجمی بوده و تنها با تحریک و افزایش تولید کلاژن در لایه های عمیق پوست، موجب بازسازی سلول های آسیب دیده و رشد سلول های جدید در پوست میشود.

آنچه در این مطلب میخوانید

هایفوتراپی چیست؟

هایفو (HIFU) مخفف واژه‌ی انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound به معنای «امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا» است. هایفو یکی از روش‌های نسبتاً جدید در درمان‌های زیبایی برای سفت کردن و لیفتینگ پوست است که بدون درد و غیرتهاجمی بوده و می‌تواند جایگزین لیفت صورت شود. در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود، یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتها در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند.

کاربردهای هایفوتراپی

مزایای هایفوتراپی

روش درمانی هایفو یکی از پیشرفته‌ ترین روش‌های بدون جراحی و غیرتهاجمی لیفت صورت است و مزایای زیادی دارد. برخی از آنها عبارت‌اند از:

مزایای هایفوتراپی

انواع دستگاههای هایفوتراپی

مراحل انجام هایفوتراپی

مراقبتهای بعد از هایفوتراپی

هایفوتراپی مناسب چه کسانی است؟

هایفوتراپی مناسب چه کسانی نیست؟

سن مناسب برای انجام هایفوتراپی

سنین 35 تا 50 سالگی بهترین و استاندارد ترین سن هایفوتراپی هستند. در این رده سنی، با استفاده از اشعه ایمن و کم‌خطر فراصوت، می‌توان به تحریک کلاژن‌ سازی پوست کمک کرد.

هایفوتراپی در چند جلسه انجام می‌شود؟

تعداد جلسات هایفو به تشخیص پزشک و میزان افتادگی پوست بستگی دارد. برای بسیاری از افراد با افتادگی‌ های خفیف یک جلسه درمان کفایت می‌ کند؛ اما برخی افراد به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند. پزشک ممکن است، تا سه جلسه درمان برای شخص توصیه کند.

ماندگاری هایفوتراپی

اگرچه هایفوتراپی بسیار زود نتیجه می دهد و دوران نقاهت ندارد؛ اما با شروع روند پیری پوست و کاهش کلاژن سازی پوست رفته رفته به حالت عادی خود بر می گردد و در نهایت پس از یک سال تأثیرات آن از بین خواهند رفت.

هزینه هایفوتراپی

هزینه هایفوتراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل ممکن است این هزینه در افراد مختلف متفاوت باشد. برخی از فاکتورهای مؤثر بر روی هزینه هایفو شامل وضعیت و شرایط پوستی، تعداد جلسات مورد نیاز و … می‌‎باشد.

عوارض هایفوتراپی

در کلینیک زیبا رویان پگاه اصفهان بهترین روش های جوانسازی پوست بدون جراحی قابل انجام است .


آدرس : اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم
تلفن : 33350461درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابروجراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابرو

لیفت شقیقه با جراحی که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود. طی این عمل پوست صورت، ابرو و چشم به سمت بالا و شقیقه ها کشیده خواهد شد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-09

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

اکثر متخصصان توصیه می کنند که از حذف موهای زائد با لیزر در بارداری و شیردهی، به علت عوارض و اثرات جانبی ناشناخته بر مادر و جنین خودداری شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-24

آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟

لیزر موهای گوش و بینی از رشد موی اضافی جلوگیری کرده و تا ۸۰ درصد رشد مو را متوقف خواهد کرد. این روش کاملاً ایمن و بی‌ ضرر است. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-22