اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم - تلفن : 33350461

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

لیزر مو یک تکنولوژی است که در زمینه حذف موهای زائد با کیفیت بسیار خوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش توسط انتشار نور لیزر با طول موج خاصی انجام می‌شود. هنگامی که نور لیزر به پوست ارسال می‌شود، به سرعت تا عمق موها نفوذ می‌کند و انرژی خود را به ملانین که در موها واقع شده است، منتقل می‌کند. این انرژی باعث گرم شدن سریع ملانین می‌شود و با افزایش دما، موها تبخیر شده و ساختار آنها تخریب می‌شود. در دوران بارداری، اکثر متخصصان پزشکی توصیه می‌کنند که از ادامه فعالیت‌های حذف موهای زائد با لیزر خودداری شود. دلیل این توصیه به احتمال اثرات جانبی و ناشناخته است که لیزر بر جنین و سلامت مادر ممکن است داشته باشد. استفاده از لیزر در دوران باردار ممکن است منجر به افزایش دمای پوست شود که می‌تواند بر جنین تأثیرگذار باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

آیا امکان لیزر موهای زائد در شیردهی وجود دارد؟

لیزر درمانی در دوران شیردهی نیاز به بررسی دقیق برای اطمینان از ایمنی مادر و کودک دارد. اگرچه تحقیقات محدودی در مورد اثرات لیزر درمانی بر شیر مادر و نوزادان شیرده انجام شده است؛ اما به طور کلی توصیه می‌شود در دوران شیردهی از لیزر درمانی خودداری کنید.

آیا شیردهی مانعی برای لیزر موهای زائد است؟

شیردهی یک فرآیند طبیعی و مهم برای تغذیه نوزاد است که برخی از مادران ممکن است در طول آن نگران مسائلی مانند لیزر موهای زائد باشند. تاکنون، شواهد علمی قطعی مبنی بر ضرر لیزر موهای زائد برای مادر و نوزاد در دوران شیردهی وجود ندارد. اصولاً استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد در هنگام شیردهی ممکن است مشکلاتی ایجاد کند؛ اما این موضوع به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله نوع لیزر استفاده شده، منطقه‌ای که مورد استفاده قرار می‌گیرد و وضعیت پوست و موها. با این حال، به دلیل عدم تحقیقات کافی در این زمینه، انجمن متخصصان پوست آمریکا (AAD) و کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا (ACOG) انجام لیزر موهای زائد را در دوران شیردهی به طور کلی توصیه نمی‌کنند.

لیزر موهای زائد در بارداری و شیردهی

دلایل احتیاط در انجام لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

از جمله دلایل احتیاط در انجام لیزر موهای زائد در دوران شیردهی عبارتند از:

آیا لیزر موهای زائد بر روی هورمون های شیردهی تاثیر دارد؟

لیزر موهای زائد به هورمون هایی مانند پرولاکتین یا اکسی توسین که در تولید و دفع شیر نقش دارند، آسیب نمی رساند.

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری خطرناک است؟

بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که در دوران بارداری از انجام لیزر موهای زائد خودداری کنید. اگر چه لیزر موهای زائد در کل روش بی‌خطری است؛ اما در حال حاضر هیچ مطالعه طولانی مدتی انجام نشده که در آن، تأثیر لیزر موهای زائد بر روی جنین متولد نشده را مورد ارزیابی دقیقی قرار دهد.

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری برای جنین خطرناک است؟

پزشکان و متخصصان پوست معمولاً به زنان توصیه می کنند از این روش اجتناب کنند؛ زیرا هیچ مطالعه ای برای اثبات بی خطر بودن آن بر جنین انجام نشده است.

ملاحضات و شرایط احتیاط برای لیزر در دوران بارداری و شیردهی

به دلیل افزایش حساسیت پوست در این مدت، توصیه می‌شود قبل از شروع یا از سرگیری جلسات لیزر موهای زائد چند ماه پس از زایمان صبر کنید. همچنین از استفاده از کرم‌های بی‌حس‌کننده خودداری کنید؛ زیرا می‌توانند به پوست نفوذ کرده و به طور بالقوه به شیر مادر برسند.

علت ممنوعیت لیزر موهای زائد در دوران شیردهی و بارداری

آیا دستگاه لیزر موهای زائد خانگی در بارداری و شیردهی خطرناک است؟

دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی معمولاً در صورت استفاده صحیح و طبق دستورالعمل‌های سازنده، ایمن هستند. با این حال بهتر است قبل از استفاده از آنها با یک پزشک مشورت کنید.


آدرس : اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم
تلفن : 33350461درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابروجراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابرو

لیفت شقیقه با جراحی که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود. طی این عمل پوست صورت، ابرو و چشم به سمت بالا و شقیقه ها کشیده خواهد شد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-09

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

اکثر متخصصان توصیه می کنند که از حذف موهای زائد با لیزر در بارداری و شیردهی، به علت عوارض و اثرات جانبی ناشناخته بر مادر و جنین خودداری شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-24

آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟

لیزر موهای گوش و بینی از رشد موی اضافی جلوگیری کرده و تا ۸۰ درصد رشد مو را متوقف خواهد کرد. این روش کاملاً ایمن و بی‌ ضرر است. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-22