اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم - تلفن : 33350461

هر آنچه که باید از تزریق چربی بدانید

اقدامات بسیاری در علم پزشکی وجود دارد که به زیبایی صورت و چهره کمک می‌ کنند. با توجه به پیشرفت چشمگیری که دانش پزشکی در عصر حاضر دارد روش‌های بسیار به دنیا معرفی شده است. از جمله اقدامات زیبایی دنیا که محبوبیت بسیار زیادی دارد، تزریق چربی به صورت می‌باشد. تزریق چربی به صورت یکی از مؤثرترین و ماندگارترین روش های جوانسازی و جبران حجم از دست رفته چربی پوست است. پیوند چربی روشی است که در آن بافت چربی از ناحیه مورد نظر در بدن فرد متقاضی برداشته می شود و پس از طی پروسه فرآوری به نقاط مختلفی در ناحیه زیر پوست تزریق می شود. اصطلاح پیوند چربی اتولوگ به روشی گفته می شود که منبع چربی به دست آمده از همان شخصی باشد که قرار است از آن استفاده شود. بافت چربی اتولوگ به عنوان ماده پرکننده ایده آلی برای جوانسازی صورت در نظر گرفته می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق چربی چیست؟

تزریق یا انتقال چربی فرآیندی است که طی آن چربی از یک قسمت بدن گرفته شده و به قسمت دیگری از بدن منتقل می‌شود. هدف از این کار بهبود ظاهر ناحیه هدف است. در این روش ابتدا چربی را به روش لیپوساکشن از بدن خارج می‌ کنند، آن را با فرایندی خاص برای تزریق دوباره آماده کرده و به ناحیه هدف منتقل می‌کنند.

کاربردهای تزریق چربی

به طور کلی کاربرد تزریق چربی به شرح زیر است:

همچنین بخوانید : همه چیز درباره تزریق ژل

مزایای تزریق چربی

تزریق چربی

انواع روش تزریق چربی به صورت

1- روش دستی

در این روش، به صورت دستی چربی را استخراج می‌ نمایند. به این صورت که ابتدا چند برش کوچک در ناحیه مورد نظر برای استخراج چربی ایجاد کرده و سپس با استفاده از سرنگ‌ هایی که برای این منظور طراحی شده‌ اند، استخراج چربی را انجام می‌ دهند.

2- روش بادی جت

یکی از روش‌ های مورد استفاده در پیوند چربی بادی جت است. در این روش استخراج چربی توسط دستگاهی با استفاده از فشار آب انجام می گیرد. در ناحیه ای که چربی از آن برداشته می شود، فشار آب دستگاه موجب جداسازی ذرات چربی شده و می تواند از بافت جدا گردند.

3- روش نانوفت

نانوفت چربی فیلتر شده ای است که از خرد کردن سلول های چربی به یک ماده مایع حاوی غلظت بالایی از سلول های بنیادی تولید می شود. سلول های بنیادی نقش حیاتی در بازسازی بافت آسیب دیده ایفا می کنند و نانوفت می تواند تجزیه کلاژن و الاستین را که با افزایش سن رخ می دهد، معکوس کند.

4- روش میکروفت

پیوند میکروفت یک روش حفظ زیبایی و کم تهاجمی است که برای بازگرداندن حجم از دست رفته و ظاهری جوان به صورت استفاده می شود. این روش تحت بی حسی موضعی انجام می شود و می توان از آن برای حجم های وسیع استفاده نمود. همانطور که چربی از برخی از نواحی بدن برداشته می شود، در این روش چربی را از نواحی مانند شکم، باسن و یا پهلوها را برداشته و در نواحی دیگر جایگزین می نمایند. از آنجایی که سلول های مورد استفاده همه از بدن خود بیمار هستند، خطر واکنش آلرژیک از بین می رود و نتایج طبیعی و زیبا هستند.

5- روش بایوفت

یکی از مؤثرترین و جدیدترین روش‌ های جوانسازی پوست و درمان مشکلات مربوط به پیری استفاده از پیوند چربی با روش بایوفت است که نسبت به تمامی روش‌ های موجود بهتر و مناسب تر است و امروزه در سرتاسر جهان از بهترین روش های پیوند چربی به حساب می آید. این روش نیز شامل سه مرحله است ، این سه مرحله شامل مرحله استخراج چربی از بدن ، خالص‌ سازی و تزریق آن به نواحی مشخص شده می باشد. از ویژگی های برجسته این روش استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته است که خطاهای انسانی را به حداقل می رساند.

مراحل تزریق چربی

روش تزریق چربی عموماً با استفاده از بی حسی موضعی به صورت سرپایی انجام می‌شود. این فرآیند معمولاً سی دقیقه تا یک ساعت و یا بیشتر از یک ساعت، بسته به نوع بیمار، حجم تزریق و جراحی های اضافی که در همان زمان انجام می‌شوند، طول می کشد. چربی از مناطق خاصی از بدن (معمولاً شکم یا باسن) یا با استفاده از یک سوزن یا از طریق تکنیک های مشابه با لیپوساکشن هایی که با استفاده از یک کانول مخصوص مکنده ، از بدن شما خارج می‌شود. هنگامی که چربی کافی از منطقه مورد نظر گرفته شد، از طریق استفاده از یک سانتریفیوژ که لوله حاوی جربی را می چرخاند ، ناخالصی‌ های موجود در نمونه از بین برده شده و چربی خالص به دست می آید. سپس این چربی به داخل ناحیه مورد نیاز و برای افزایش حجم این ناحیه ، به وسیله یک سوزن که چندین بار به ناحیه مورد نظر وارد و خارج می‌ شود، تزریق می‌ شود.

مراقبت های بعد از تزریق چربی

نواحی مناسب تزریق چربی

نواحی تزریق چربی شامل صورت، پشت دست، سینه و باسن هستند. هر ناحیه‌ای که به دلیل آسیب یا جراحی فرورفتگی دارد را می‌ توان با چربی ترمیم کرد.

تزریق چربی مناسب چه کسانی است؟

شرایط سنی مناسب برای تزریق چربی به متغیرهای فردی مختلف و عوامل متعددی بستگی داشته و ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد. در واقع شرایط ایده آل و مهمی که زمان مناسب تزریق چربی برای هر فرد را تعیین می‌کنند، عبارت است از:

تزریق چربی به صورت از چه سنی مناسب است؟

سن مناسب تزریق چربی به متغیرهای مختلفی بستگی خواهد داشت؛ اما عموماً این روش به عنوان یک گزینه برای افرادی که به دنبال افزایش حجم یا تغییر شکل بخش‌ های خاصی از بدن خود هستند، در سنین مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرد. از طرفی جراحان زیبایی توصیه می‌کنند که افرادی که می‌ خواهند این فرآیند را انجام دهند، حداقل باید سن 18 سال داشته باشند.

ماندگاری تزریق چربی

ماندگاری تزریق چربی بین 1 تا 3 سال است که بستگی به نگهداری خود فرد دارد. البته جنس پوست فرد اهمیت دارد. مهم‌ ترین مراقبت که در ماندگاری تزریق چربی اهمیت دارد این است که از حرارت و فشار در ناحیه‌ ی تزریق‌ شده خودداری کنید. در صورتی‌ که این مراقبت‌ ها انجام شود می‌ تواند تا 5 سال هم ماندگاری داشته باشد.

دوره نقاهت تزریق چربی

مدت زمان دوره نقاهت تزریق چربی حدوداً سه روز است که به تدریج تورم یا هر عارضه دیگری فروکش می‌کند. بیمار بعد از سپری کردن یک هفته به راحتی می‌تواند به زندگی عادی خود بازگردد. در صورتی که در طول این یک هفته به توصیه‌ های پزشک به درستی عمل کند، مدت دوره نقاهت بسیار کمتر می‌ شود.

مدت زمان انجام تزریق چربی

با توجه به این‌ که چربی را می‌ توان به نواحی مختلفی تزریق کرد، مدت زمان لازم برای این جراحی متفاوت است. برای مثال تزریق به نواحی کوچک ممکن است کمتر از 1 ساعت زمان نیاز داشته باشد، در حالی‌ که نواحی بزرگ ممکن است تا 4 ساعت نیز طول بکشند.

عوارض تزریق چربی

هزینه تزریق چربی

تزریق چربی، روندی است که هزینه آن متناسب با فاکتورهای متعددی، متغیر می باشد. برخی از این فاکتورها شامل میزان تجربه کلینیک، موقعیت جغرافیایی محل درمان و تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان می باشد.

در کلینیک زیبا رویان پگاه اصفهان بهترین روش های جوانسازی پوست بدون جراحی قابل انجام است .


آدرس : اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم
تلفن : 33350461نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابروجراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابرو

لیفت شقیقه با جراحی که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود. طی این عمل پوست صورت، ابرو و چشم به سمت بالا و شقیقه ها کشیده خواهد شد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-09

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

اکثر متخصصان توصیه می کنند که از حذف موهای زائد با لیزر در بارداری و شیردهی، به علت عوارض و اثرات جانبی ناشناخته بر مادر و جنین خودداری شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-24

آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟

لیزر موهای گوش و بینی از رشد موی اضافی جلوگیری کرده و تا ۸۰ درصد رشد مو را متوقف خواهد کرد. این روش کاملاً ایمن و بی‌ ضرر است. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-22