اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم - تلفن : 33350461

مزایای تزریق بوتاکس برای رفع خطوط و چروکهای دور چشم

افزایش سن و مراقبت های نادرست از پوست و استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت به مرور منجر به ایجاد چروک های پنجه کلاغی با عمق های مختلف در اطراف چشم میشود. برخی از این چین و چروک ها با خندیدن یا تغییر حالت صورت مشاهده شده و بعضی از آنها عمیق تر هستند و در حالت عادی کاملاً قابل رؤیت می باشند. به دلیل تأثیر نامطلوبی که این چین و چروک ها در گروه های سنی مختلف روی زیبایی و طراوت صورت ایجاد می کند، بوتاکس دور چشم انجام میشود. بوتاکس از سم ضعیف بوتولینوم تولید شده و نوعی نوروتوکسین به شمار می رود. این مواد پس از تزریق، عصب ماهیچه های دور چشم را هدف قرار داده و اصطلاحاً منجر به فلج شده آنها میشوند. به همین دلیل ماهیچه های اطراف چشم امکان حرکت نداشته و در صورت خندیدن و تغییر حالت صورت چین و چروک ایجاد نمی شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

منظور از بوتاکس دور چشم چیست؟

بوتاکس دور چشم به استفاده از سم بوتولینوم که معمولاً به عنوان بوتاکس شناخته می شود، برای اهداف زیبایی در ناحیه اطراف چشم اطلاق می شود. بوتاکس نوعی سم عصبی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود و به طور گسترده در زمینه زیبایی برای کاهش موقت چین و چروک و خطوط ریز استفاده می شود.

نحوه تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی دور چشم

پزشک، نواحی مناسب برای تزریق را مشخص می نماید و سپس اقدام به تزریق بوتاکس می نماید. نواحی تزریق ابتدا باید کاملاً از مواد آرایشی تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل شوند. تزریق بوتاکس در بسیاری از مواقع نیازی به بیحسی نمی باشد؛ اما بهتر است که قبل از تزریق بوتاکس بیحسی انجام شود تا از بروز درد و ناراحتی برای فرد جلوگیری شود. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و در نواحی تعریف شده تزریق می شود.

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس پنجه کلاغی

مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات، مدتی قبل از تزریق ممنوع است. اگر این مواد را کنار نگذارید، عواقب آن را به صورت التهاب، کبودی و ورم شدید در محل تزریق شاهد خواهید بود.
در صورتی که از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می کنید، حداقل دو هفته قبل از تزریق، این داروها را کنار بگذارید.
اگر به ماده بی حسی حساسیت داشته و یا سابقه حساسیت دارویی دارید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.
در روز تزریق، به هیچ عنوان آرایش صورت نداشته باشید.
شب قبل از تزریق باید استحمام کنید تا آلودگی ‌های پوستی برطرف شوند.

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس پا کلاغی

با توجه به مشکلاتی که ممکن است پس از تزریق بوتاکس دور چشم رخ دهد، لازم است مراقبت های بعد از انجام این اقدامات را جدی بگیرید که مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس عبارتند از:
ماساژ دادن صورت و ناحیه بوتاکس منجر به حرکت آنها شده و خطرات متعددی را به همراه دارد، لذا سعی کنید صورت تا حداقل 4 ساعت به ناحیه تزریق فشار وارد نکنید.
خم کردن سر ممکن است منجر به جا به جایی بوتاکس تازه تزریق شده شود، به همان دلیل تا 24 ساعت پس از تزریق صورت را خم نکنید و برای خوابیدن حالت طاق باز داشته باشید.
به منظور جلوگیری از لخته شدن خون و ایجاد کبودی در اطراف چشم، پس از تزریق داروهایی از قبیل آسپرین، ایبوپروفن، استامینوفن و همچنین ویتامین E مصرف نکنید.
استحمام پس از تزریق ممکن است منجر به ایجاد عفونت شود و به همین دلیل حداقل یک تا دو روز نباید دوش بگیرید.
در ناحیه تزریق از کمپرس آب سرد استفاده کنید. سرد شدن ناحیه تزریق نه تنها از ایجاد التهاب و کبودی جلوگیری می کند، بلکه مانع از حرکت بوتاکس و تغییر شکل صورت نیز خواهد شد.
به منظور جلوگیری از انعقاد خون، تا 24 ساعت پس از تزریق مصرف نوشیدنی های الکلی ممنوع می باشد.

دوام و ماندگاری بوتاکس دور چشم چقدر است ؟

به طور کلی ماندگاری بوتاکس در خطوط پنجه کلاغی و اطراف چشم بین 4 تا 6 ماه است .

آیا بوتاکس تمام چروکهای دور چشم را از بین می برد ؟

بوتاکس از طریق مسدود کردن انقباض عضلانی، از حرکت عضلات جلوگیری کرده و چین و چروک های داینامیک را رفع می کند.

چقدر بوتاکس برای خطوط دور چشم نیاز است ؟

شدت چروک اطراف چشم شما میزان تزریق بوتاکس را تعیین می‌ کند. معمولاً پزشکان توصیه می کنند 12 واحد بوتاکس در هر چشم برای گرفتن نتایج مطلوب مناسب است. یک پزشک متخصص می تواند با استفاده از تجربه خود ارزیابی دقیقی از میزان دوز مورد نیاز هر شخصی داشته باشد.

زمان اثر گذاری بوتاکس در خطوط گوشه چشم

معمولاً سه روز بعد از تزریق بوتاکس، اثر آن مشخص شده و بعد از سه هفته حداکثر تأثیر خود را بر روی محل تزریق می گذارد.

آیا تزریق بوتاکس دور چشم خطر دارد ؟

بوتاکس ممکن است منجر به هماتوم خفیف، تورم، قرمزی، ضعف موقت عضلات اطراف، شل شدن پوست اطراف آن شود. با این حال، تمام عوارض جانبی موقتی هستند. تزریق بوتاکس در صورت حساسیت به هر یک از مواد تشکیل دهنده دارو و در صورت عفونت در ناحیه مصرف نباید استفاده شود.

هزینه بوتاکس دور چشم

هزینه تزریق بوتاکس، بر اساس تعداد واحد بوتاکس تزریقی محاسبه می شود. تعداد واحد مورد نیاز برای تزریق ماده بوتاکس نیز به میزان چین و چروک یا شدت عارضه محل هدف درمان بوتاکس، بستگی دارد. کلینیک انتخابی برای تزریق بوتاکس و برند ماده تزریقی نیز در تعیین قیمت تزریق بوتاکس تأثیر دارد.

نتیجه گیری

خطوط پنجه کلاغی، چین‌های پوستی هستند که در گوشه بیرونی چشم‌ها به دلیل عملکرد عضلات دور چشم ایجاد می‌شوند. تزریق بوتاکس دور چشم یک روش درمانی ایمن و مؤثر برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی است. بوتاکس دور چشم، ماهیچه‌های اطراف گوشه چشم و شقیقه را شل می‌کند و سیگنال‌های عصبی را برای محدود کردن انقباضات مسدود می‌کند. بوتاکس می‌تواند با صاف کردن خطوط و چین و چروک‌ها ظاهری جوان‌تر برای فرد ایجاد کند. برای دریافت نتیجه بهتر در این پروسه، بهتر است به یک کلینیک معتبر برای تزریق بوتاکس مراجعه کنید.


آدرس : اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم
تلفن : 33350461درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابروجراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابرو

لیفت شقیقه با جراحی که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود. طی این عمل پوست صورت، ابرو و چشم به سمت بالا و شقیقه ها کشیده خواهد شد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-09

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

اکثر متخصصان توصیه می کنند که از حذف موهای زائد با لیزر در بارداری و شیردهی، به علت عوارض و اثرات جانبی ناشناخته بر مادر و جنین خودداری شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-24

آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟

لیزر موهای گوش و بینی از رشد موی اضافی جلوگیری کرده و تا ۸۰ درصد رشد مو را متوقف خواهد کرد. این روش کاملاً ایمن و بی‌ ضرر است. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-22