اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم - تلفن : 33350461

همه چیز درباره تزریق بوتاکس خط اخم

خط اخم، شیاری در حد فاصل دو ابرو است که هنگام اخم و عصبانیت ایجاد می‌شود. در برخی افراد این خط اخم به مرور زمان عمیق‌تر شده و ماندگار می‌شود. از آنجایی که این خطوط به ایجاد ظاهری عصبی و ناخوشایند می‌انجامد، روش‌های متداولی از جمله تزریق بوتاکس برای رفع آن ایجاد شده است. با تزریق بوتاکس می‌ توانید خط اخم را از بین برده و از ایجاد مجدد آن جلوگیری کنید. پزشک با تزریق مقدار مناسبی از سم بوتولینوم در ماهیچه‌های بین دو ابرو، باعث فلجی آنها شده و خط اخم را از بین می‌برد. بوتاکس برای درمان چین و چروک‌ قسمت‌ های مختلف صورت استفاده شده و از ماده‌ای به نام کلستریدیوم بوتولینوم تهیه می‌شود که نوعی سم است. این سم هنگام تزریق عضله‌هایی که وظیفه انقباض را برعهده دارند بلوک کرده و بدین ترتیب چین و چروک‌ ها از بین می‌رود. با تزریق بوتاکس و رفع خط ابرو حالت عصبی چهره برطرف شده و صورت شادابی خواهید داشت.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع خطوط اخم

نوع ثابت در خطوط اخم خطوطی هستند که هنگامی که صورت در حالت ریلکس و آرامش است نیز وجود دارند و این خطوط تنها با تزریق بوتاکس از بین نمی روند و نیاز به تزریق ژل نیز وجود خواهد داشت.

نوع حرکتی در خطوط اخم، خط هایی هستند که با تزریق بوتاکس و جلوگیری از اخم کردن به طور کامل از بین می روند.

مزایای بوتاکس خط اخم

درمان خط اخم با تزریق بوتاکس

نحوه تزریق بوتاکس خط اخم عمیق

ابتدا پزشک باید پوست و وضعیت خطوط ایجاد شده را بررسی کند. شخص باید اخم کند تا پزشک بتواند خطوط و عمق آنها را تشخیص دهد. پزشک، نواحی مناسب برای تزریق را مشخص می نماید و سپس اقدام به تزریق بوتاکس می نماید. نواحی تزریق ابتدا باید کاملاً از مواد آرایشی تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل شوند. تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می کشد و در بسیاری از مواقع نیازی به بیحسی نمی باشد؛ اما بهتر است که قبل از تزریق بوتاکس بیحسی انجام شود تا از بروز درد و ناراحتی برای فرد جلوگیری شود. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و در نواحی تعریف شده تزریق می شود.

توصیه های مراقبتی بعد از بوتاکس خط اخم

کاندیدای مناسب بوتاکس خط اخم

معمولاً توصیه میشود تزریق بوتاکس خط اخم را قبل از اینکه چین و چروک ها عمیق شوند تزریق کنند و هرچه در مراحل اولیه پیشگیری شود دوز تزریقی کمتری نیاز دارد و اثر بخشی آن هم بهتر است . درمان با بوتاکس باید برای کسانی استفاده شود که از نظر جسمی سالم هستند.

کاندیدای نامناسب بوتاکس خط اخم

چرا باید بوتاکس خط اخم انجام بدیم؟

بوتاکس خط اخم و پیشانی این روش می‌تواند برای کاهش خط اخم و از بین بردن چروک پیشانی استفاده شود. خط اخم به خطوط بین ابروها و در بخش بالای بینی اطلاق شده که اغلب به صورت عمودی هستند. با تزریق بوتاکس به عضله‌ پشت ابروها، انقباض این عضله کاهش می‌یابد و خط اخم ملایم‌تر و کمتر قابل مشاهده می‌شود.

نقاط تزریق بوتاکس خط اخم

بین ابروها اغلب به عنوان کمپلکس گلابلار شناخته می شود و محل رایجی برای تزریق بوتاکس برای درمان خطوط اخم یا خطوط است .

سن مناسب جهت تزریق بوتاکس خط اخم

به گفته متخصصان پوست افراد زیر 18 سال دارای محدودیت برای بهره مندی از مزیت های درمانی و زیبایی تزریق بوتاکس هستند؛ اما افراد بالای 18 سال هیچگونه محدودیت سنی جهت تزریق بوتاکس نخواهند داشت.

ماندگاری تزریق بوتاکس خط اخم

تاثیر ماندگاری تزریق بوتاکس براین بهبودی و تغییرات معمولاً در بیماران حدود 3 تا 4 ماه باقی می‌ماند؛ اما در بعضی از بیماران نیز پس از 6 ماه نیاز به تزریق مجدد بوتاکس پیدا میکنند این زمان بستگی به افراد دارد.

زمان اثرگذاری بوتاکس خط اخم

به طور معمول می‌ توانید10 تا 14 روز پس از عمل، اثرات کامل بوتاکس را مشاهده و احساس کنید.

میزان تاثیر بوتاکس بر خط اخم

میزان تأثیر بوتاکس خط اخم در افراد مختلف با توجه به شرایط فردی و میزان مراقبت شخص متفاوت است. معمولاً بین 3 تا 9 ماه اثرات بوتاکس روی پوست باقی می ماند. البته باید هر 6 ماه برای تمدید آن به پزشک مراجعه کنید.

عوارض بوتاکس خط اخم

هزینه بوتاکس خط اخم

هزینه بوتاکس خط اخم به عومل مختلفی بستگی دارد:


آدرس : اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم
تلفن : 33350461درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابروجراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابرو

لیفت شقیقه با جراحی که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود. طی این عمل پوست صورت، ابرو و چشم به سمت بالا و شقیقه ها کشیده خواهد شد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-09

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

اکثر متخصصان توصیه می کنند که از حذف موهای زائد با لیزر در بارداری و شیردهی، به علت عوارض و اثرات جانبی ناشناخته بر مادر و جنین خودداری شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-24

آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟

لیزر موهای گوش و بینی از رشد موی اضافی جلوگیری کرده و تا ۸۰ درصد رشد مو را متوقف خواهد کرد. این روش کاملاً ایمن و بی‌ ضرر است. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-22