اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم - تلفن : 33350461

همه چیز در مورد لیزر موهای زائد؛ مراقبتها، مزایا و عوارض

آنچه در این مطلب میخوانید

حذف موهای زائد، یکی از مواردی است که افراد برای حفظ نظافت شخصی، داشتن ظاهری آراسته تر آن را انجام می دهند. لیزر موهای زائد، روشی برای کاهش و رفع موهای زائد بدن است که پس از پایان دوره آن پوستی صاف و بی مو خواهید داشت. روش لیزر موهای زائد به این صورت است که اشعه ی لیزر بر پوست تابانده می شود و با از بین بردن فولیکول موی آن قسمت موجب از بین بردن موها می شود. در هر جلسه لیزر موهای زائد بدن، حدود 15 درصد موها در حالت آناژن از بین می‌روند. این روند تا زمانی که همه موها از بین برود ادامه خواهد داشت. با استفاده از این روش به مدت چند جلسه و به طور منظم، می‌توان به مدت طولانی از رویش مجدد موهای زائد جلوگیری کرد.

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در اصفهان

مزیت های لیزر مو زائد

انواع دستگاههای لیزر مو زائد

انتخاب لیزر مناسب پوست

دستگاه لیزر مناسب برای پوستهای روشن، با دستگاه لیزر پوستهای تیره باید تفاوت داشته باشد؛ زیرا هر رنگ و تیپ پوستی، به نوع خاصی از اشعه های لیزر واکنش نشان می دهد و این موضوع در انتخاب درست دستگاه لیزر اهمیت زیادی دارد. انتخاب نادرست دستگاه لیزر باعث آسیب به بافت پوست، از بین نرفتن فولیکولهای مو، سوختگی پوست و مشکلات دیگر می شود. باید بیان شود که انتخاب دستگاه لیزر مناسب به نوع پوست شما (رنگ پوست ) بستگی خواهد داشت. انتخاب دستگاه لیزر مناسب برای پوست باید بر عهده پزشک معالج باشد تا لیزر موهای زائد بتواند بیشترین اثر بخشی بر روی پوست شما را داشته باشد و از همه مهم تر میزان آسیب رسیدن به پوست به حداقل مقدار خود برسد. به طور کلی 6 نوع تیپ پوستی وجود دارد که هرکدام جهت رفع موهای زائد نیاز به استفاده از یک نوع اشعه مناسب دارد تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

تیپ پوستی 1

رنگ پوست سفید گچی، موهای بور یا قرمز،رنگ چشم‌ها معمولاً آبی روشن، این پوست در مقابل آفتاب می‌سوزد و نباید آفتاب بگیرد چون برنزه نمی‌شود. برای این تیپ پوست بهترین انتخاب لیزر الکساندرایت می‌باشد، لیزر دایود انتخاب مناسب است، لیزر آی پی ال انتخاب نامناسب و لیزر ان-دی-یاگ انتخاب کاملاً غلطی است.


تیپ پوستی 2

رنگ پوست سفید، موها بور یا قرمز، چشم‌ها آبی، سبز یا عسلی، معمولاً در مقابل آفتاب می‌سوزد و کمی برنزه می‌شود. برای این تیپ پوست انتخاب لیزر الکساندرایت و دایود مناسب است، لیزر آی پی ال انتخاب نامناسب و لیزر ان-دی-یاگ انتخاب کاملاً غلطی است.

تیپ پوستی 3

رنگ پوست گندمی، موها و چشم ها هر رنگی می‌تواند باشد، گاهی مقابل آفتاب دچار سوختگی خفیف می‌شود و معمولاً برنزه می‌شود. برای این تیپ پوست انتخاب لیزر الکساندرایت و دایود مناسب است، لیزر آی پی ال انتخاب نامناسب و لیزر ان-دی-یاگ انتخاب کاملاً غلطی است.

تیپ پوستی 4

رنگ پوست سبزه روشن یا مدیترانه‌ای، رنگ مو و چشم‌ها تیره، به ندرت مقابل آفتاب می‌سوزند و به خوبی برنزه می‌شود. برای این تیپ پوست بهترین انتخاب لیزر دایود می‌باشد، لیزر الکساندرایت انتخاب مناسب است، انتخاب لیزر ان-دی-یاگ نامناسب و لیزر آی پی ال انتخاب کاملاً غلطی است.

تیپ پوستی 5

رنگ پوست سبزه تیره خاورمیانه‌ ای، رنگ موها و چشم‌ها تیره، به راحتی آفتاب می گیرد و برنزه می‌شود و به ندرت می‌سوزد. برای این تیپ پوست انتخاب لیزر ان-دی-یاگ و دایود مناسب است، لیزر آی پی ال و الکساندرایت انتخاب نامناسب است.

تیپ پوستی 6

رنگ پوست قهوه‌ای بسیار تیره مایل به سیاه، موها و چشم بسیار تیره، در مقابل آفتاب دچار سوختگی نمی‌شود. برای این تیپ پوست بهترین انتخاب لیزر ان-دی-یاگ می‌باشد، لیزر دایود انتخاب مناسب است، لیزر آی پی ال انتخاب نامناسب و لیزر الکساندرایت انتخاب کاملاً غلطی است.

چگونگی انجام لیزر موهای زائد

تکنسین، موضع درمان را پیش از شروع لیزردرمانی تمیز می‌ کند و اگر ناحیه بسیار حساس باشد، ژل بی‌حس کننده روی آن می‌ زند. تمام افراد حاضر باید عینک محافظ در طول درمان به چشم بزنند تا لیزر به چشمشان آسیب نزند. پس از آن‌ که ژل بی‌ حسی اثر کرد، متخصص پرتوی نور پرتوان را روی موضع مورد نظر متمرکز می‌ کند.

مراقبت های لیزر مو زائد

چه افرادی نباید لیزر مو زائد انجام بدهند؟

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

تعداد جلسات لیزر موهای زائد بستگی به خود شخص دارد؛ اما به طور میانگین برای گرفتن بهترین نتیجه، 6 تا 8 جلسه لیزر باید انجام شود.

عوارض لیزر مو زائد

عوارض جانبی لیزر جزئی رایج هستند و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

هزینه لیزر مو زائد

هزینه لیزر موهای زائد به عوامل متعددی از قبیل موارد زیر بستگی دارد:

در کلینیک زیبا رویان پگاه اصفهان بهترین روش های جوانسازی پوست بدون جراحی قابل انجام است .


آدرس : اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم
تلفن : 33350461درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابروجراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابرو

لیفت شقیقه با جراحی که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود. طی این عمل پوست صورت، ابرو و چشم به سمت بالا و شقیقه ها کشیده خواهد شد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-09

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

اکثر متخصصان توصیه می کنند که از حذف موهای زائد با لیزر در بارداری و شیردهی، به علت عوارض و اثرات جانبی ناشناخته بر مادر و جنین خودداری شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-24

آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟

لیزر موهای گوش و بینی از رشد موی اضافی جلوگیری کرده و تا ۸۰ درصد رشد مو را متوقف خواهد کرد. این روش کاملاً ایمن و بی‌ ضرر است. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-22