اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم - تلفن : 33350461

موارد استفاده از لیزر کیوسوئیچ؛ اثرات ، ماندگاری و مراقبتها

لیزر کیوسوئیچ یکی از جدیدترین روش های جوانسازی پوست است که این روش را می‌توان یکی از بهترین روش‌ ها برای از بین بردن لک ‌های پوست، جای جوش و تتو دانست. لیزر کیوسوئیچ روشی سریع و کم عارضه است که بدون نیاز به جراحی یا بیهوشی لک ‌های پوستی را از بین می ‌برد و هیچ آسیبی به بافت ‌های پوست نمی‌رساند. لیزر اشعه ‌ای با طول موج معین (1064 نانومتر) است که با استفاده از دستگاه خاصی بر روی پوست تابانده می‌شود. این اشعه با نفوذ به لایه‌ های پوست توسط رنگدانه‌ ها جذب می‌شود و همین موضوع باعث تغییر رنگ پوست و از بین بردن لک ‌ها یا رنگدانه های پوستی در پوست می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر کیوسوئیچ (Q-switch) چیست ؟

لیزر کیوسوییچ نوعی از لیزر است که با ارسال پالس‌های بسیار کوتاه و پرانرژی به پوست، می‌تواند رنگدانه‌های غیرطبیعی و تتوها را تخریب کند. این پالس‌ها در مدت زمان بسیار کوتاهی آزاد می‌شوند که این ویژگی لیزر به عنوان کیوسوییچ شناخته می‌شود.

بهترین دستگاه لیزر کیوسوئیچ

پیکوسکند جدید ترین نسل لیزر کیوسوئیچ (Q-switch) است که مدت زمان تابش لیزر را به مقیاس پیکو ثانیه ارتقاء داده است. پیکو سکند از امواج با پهنای پالس خیلی کوتاه (پیکو ثانیه) برای آسیب به رنگدانه ملانین استفاده می کند تا رنگدانه ملانین به ذرات خیلی ریز تبدیل شود. سپس این ذرات ریز رنگدانه توسط بدن به راحتی جذب می شود.

کاربردهای لیزر کیوسوئیچ

کاربردهای لیزر کیوسوئیچ

مزایای لیزر کیوسوئیچ

میزان اثرگذاری لیزر کیوسوئیچ

درمان لیزر کیوسوییچ انقلابی در روشهای مراقبت و زیبایی پوست است. این روش، پوستی جوان و درخشان را به شما هدیه می دهد و جای جوش و کک و مک را از بین می برد. حتی باعث افزایش تولید کلاژن در سطح پوست و استحکام آن می شود. تنها با یک بار لیزر می توانید تا 75 تا 100 درصد لکه های تیره و قهوه ای روی پوست خود را رفع کنید. علاوه بر این، با درمان Q-Switched، می توانید مطمئن باشید که پوستی بدون کک و مک دائمی به دست خواهید آورد.

نحوه عملکرد لیزر کیوسوئیچ

نحوه عملكرد این نوع لیزر با هدف قرار دادن رنگدانه موسوم به ملانین در پوست ناحیه تحت درمان می باشد. ستون نور لیزر با طول موج 532 یا 1064 نانومتر این رنگدانه را متلاشی می كند و زخمی سطحی بر روی پوست به وجود می آید كه طی چند روز بهبود می یابد.

اقدامات قبل از لیزر کیوسوئیچ

مراقبتهای بعد از لیزر کیوسوئیچ

با توجه به اینکه قبل از استفاده از لیزر مهم است که اقداماتی را انجام داد، همانقدر هم اهمیت دارد که مراقبت‌های بعد از لیزر را هم دانست تا بهترین نتیجه را دریافت کرد. مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از لیزر کیوسوییچ به شرح زیر هستند:

عوارض لیزر کیوسوئیچ

دستگاه لیزر کیوسوئیچ با اینکه مزایای بسیاری دارد، با این حال می‌تواند عوارض جانبی خاصی به همراه داشته باشد. شایع ترین عوارض دستگاه کیوسوئیچ، شامل قرمزی، تورم، و گاهی اوقات تغییراتی در رنگدانه‌های پوست می‌شود که ممکن است به صورت موقتی هایپوپیگمنتاسیون (روشن شدن پوست) یا هیپرپیگمنتاسیون (تیره شدن پوست) بروز کند.

هزینه هر جلسه لیزر کیوسوئیچ

هزینه لیزر بر ‌اساس چندین عامل مانند تعداد جلسات مورد ‌نیاز برای رسیدن به نتیجه مطلوب، پزشک مربوطه و نوع دستگاه لیزر استفاده شده تعیین می‌شود.

نتیجه گیری

دستگاه لیزر کیوسوئیچ یکی از دستگاه های مؤثر در حوزه جوانسازی پوست به شمار می رود و این نوع دستگاه با طول موج 1064 نانومتر تعریف شده و بر روی پوست تابانده می شود. کیوسوئیچ یکی از پیشرفته ترین دستگاه‌ های تولید شده برای رفع لک ‌های پوستی و تتو است. همچنین این لیزر می‌تواند میزان تولید کلاژن پوست را افزایش دهد و انواع لک‌ ها را از بین ببرد. با اطمینان و زیر نظر پزشک متخصص از این لیزر میتوان استفاده کرد.


آدرس : اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم
تلفن : 33350461نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

عمل جراحی لیفت صورت؛ فیس لیفت، مزایا، مراقبتها و ماندگاریعمل جراحی لیفت صورت؛ فیس لیفت، مزایا، مراقبتها و ماندگاری

جراحی لیفتینگ پوست به منظور رفع چین و چروک، افتادگی و بهبود ظاهر کلی و زوایای فک و صورت انجام می‌شود. این روش نتایج طبیعی و ماندگاری بالای 5 سال دارد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-17

لیفت گونه با کاشت نخ، رفع افتادگی گونه بدون جراحیلیفت گونه با کاشت نخ، رفع افتادگی گونه بدون جراحی

یکی از روش های لیفت گونه بدون جراحی ، لیفت گونه با نخ می باشد. این نخ‌ها تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کنند و افتادگی گونه را برطرف می کنند. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-13

لیفت شقیقه با نخ، مزایا، نتایج، اثرات، ماندگاری و هزینهلیفت شقیقه با نخ، مزایا، نتایج، اثرات، ماندگاری و هزینه

لیفتینگ شقیقه با نخ یک روش اصلاحی است که به کمک نخ های قابل جذب برای رفع چین و چروک اطراف چشم و از بین بردن افتادگی بالای ابرو انجام می‌شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-10