اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم - تلفن : 33350461

بعد از بلفاروپلاستی به چه مراقبتهایی نیاز داریم؟

بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی های بسیار مؤثر و محبوب زیبایی صورت می باشد که باعث از بین بردن نشانه های پیری پوست اطراف چشم و جوانسازی پلک های می شود و نتایج بسیار مطلوبی بر جای می گذارد. جراحی پلک یا بلفاروپلاستی پروسه ‏ای است که طی آن با بریدن پوست پلک ، چربی‏ و بافت های اضافه برداشته میشوند و در صورت نیاز پوست اضافی کشیده شده و بریده میشود. در واقع هدف از عمل بلفاروپلاستی بازگرداندن عملکرد صحیح به پلک های افتاده و آسیب دیده و همچنین ترمیم زیبایی ناحیه چشم می باشد. جراحی پلک یا بلفاروپلاستی یک روش دائمی خواهد بود به شرط آن که مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی را جدی بگیرید. با رعایت نکات جزئی در مراقبت های بعد از عمل پلک چشم دوره بهبود بعد از عمل کوتاه‌ تر می‌شود و بهترین نتیجه را حاصل می‌ کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

نوع بخیه ها بعد از عمل بلفاروپلاستی

پس از اتمام جراحی زیبایی پلک، جراح برای بستن برش های ایجاد شده از بخیه استفاده می کند که این بخیه ها دو نوع جذبی و کشیدنی دارد. در صورتی که از بخیه جذبی استفاده شود، اقدام خاصی نیاز نبوده و به مرور این بخیه ها جذب پوست می شود، در صورتی که از بخیه کشیدنی استفاده شود، باید بعد از 5 تا 7 روز از عمل برای کشیدن بخیه ها اقدام شود.

کاهش درد بعد از عمل بلفاروپلاستی

کاهش تورم و کبودی بعد از بلفاروپلاستی

از چشمان خود محافظت کنید : محافظت از چشمان خود پس از عمل بلفاروپلاستی مهمترین قدمی است که می توانید برای اطمینان از بهبودی کامل بردارید. تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید؛ اما اگر بیرون می روید، حتماً از عینک آفتابی تیره با فریمی استفاده کنید که چشمان شما و همچنین دو طرف صورت شما را بپوشاند. جراح شما همچنین ممکن است قطره های چشمی را برای جلوگیری از خشکی ناراحت کننده توصیه کند.
خواب کافی داشته باشید : دادن فرصت استراحت به چشم ها و پلک ها پس از جراحی، زمان زیادی برای بهبودی به آنها می دهد. علاوه بر این، داشتن خواب کافی تضمین می کند که سیستم ایمنی بدن شما تا حد امکان کارآمد عمل می کند و به شما کمک می کند تا پس از جراحی خود بهبود پیدا کنید.
از کمپرس سرد استفاده کنید : کمپرس سرد می تواند به کاهش هر گونه ناراحتی در اطراف چشم پس از عمل بلفاروپلاستی کمک کند و همچنین می تواند با کاهش گردش خون در پلک ها و اطراف آن به رفع ورم چشم بعد از عمل پلک کمک کند.
سر خود را بالا نگه دارید : سعی کنید هنگام خواب سر خود را بر روی چند بالش قرار دهید یا در صورت امکان، سعی کنید تا جایی که ممکن است بعد از بلفاروپلاستی خود روی صندلی یا تکیه گاه استراحت کنید. همچنین می توانید سعی کنید سر خود را با یک بالشت مسافرتی بالا نگه دارید که به راحتی دور گردن شما بپیچد.
سیگار را ترک کنید : اگر سیگاری هستید، بهتر است قبل از بلفاروپلاستی خود را سیگار را ترک کنید (یا به میزان قابل توجهی کاهش دهید)؛ زیرا سیگار کشیدن در طول دوران نقاهت می‌تواند منجر به انقباض رگ‌ های خونی شود که می‌ تواند به شدت گردش خون را کاهش داده و بهبودی شما را به خطر بیندازد.
از هر گونه فعالیت شدید خودداری کنید : ورزش شدید و فعالیت بدنی می تواند منجر به افزایش قابل توجه جریان خون در صورت و چشم شود که می تواند باعث افزایش تورم شود. در حالی که ورزش ملایم برای بهبودی شما مهم است (پس از چند روز استراحت)، شما باید بلافاصله پس از بلفاروپلاستی از فعالیت های شدید قلبی عروقی یا وزنه برداری سنگین خودداری کنید.

مراقبتهای بعد از بلفاروپلاستی

چگونه می‌ توان تاری دید بعد از بلفاروپلاستی را کاهش داد؟

تغذیه بعد از عمل بلفاروپلاستی

سایر نکات مهم در مراقبت های پس از بلفاروپلاستی

نحوه خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی چگونه است؟

نحوه خوابیدن یکی از موارد مهم پس از عمل بلفاروپلاستی است؛ زیرا استراحت می‌تواند روند درمان و بهبود را تسریع بخشیده و باعث کاهش درد و تورم و کبودی‌ها شود. در هنگام خواب و استراحت از گذاشتن صورت خود بر روی بالشت جلوگیری کرده و باید به صورت طاقباز خوابیده و سر خود را به کمک بالشت به میزان 30 درجه بالاتر از حد بدن قرار دهید؛ زیرا این حرکت باعث بهبودی زودتر التهاب‌ ها می‌ شود.

در کلینیک زیبا رویان پگاه اصفهان بهترین روش های جوانسازی پوست بدون جراحی قابل انجام است .


آدرس : اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم
تلفن : 33350461نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابروجراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابرو

لیفت شقیقه با جراحی که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود. طی این عمل پوست صورت، ابرو و چشم به سمت بالا و شقیقه ها کشیده خواهد شد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-09

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

اکثر متخصصان توصیه می کنند که از حذف موهای زائد با لیزر در بارداری و شیردهی، به علت عوارض و اثرات جانبی ناشناخته بر مادر و جنین خودداری شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-24

آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟

لیزر موهای گوش و بینی از رشد موی اضافی جلوگیری کرده و تا ۸۰ درصد رشد مو را متوقف خواهد کرد. این روش کاملاً ایمن و بی‌ ضرر است. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-22