اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم - تلفن : 33350461

مزوتراپی چیست؛ عوارض فواید و کاربردها

سلامت پوست و مو یکی از عوامل تأثیرگذار بر روی زیبایی افراد است که در حال حاضر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، به گونه‌ ای که از روش‌ های گوناگونی برای حفظ سلامت آنها استفاده می‌کنند. مزوتراپی یک تکنیک درمانی است که مشکلات پوست و مو را بدون درگیر کردن کل بدن، به صورت موضعی درمان میکند. این روش در حوزه پوست، مو و زیبایی کاربرد دارد و هر روز پروتکل ها و داروهای جدیدی را در جهت ارتقای نتایج درمانی به این حوزه معرفی می کند. تکنیک مزوتراپی از تزریقات مکرر مقادیر جزئی دارو در لایه های مختلف پوست برای دسترسی به نتایج درمانی مورد نظر بهره می برد. ترکیبی از گروهی از مواد بیولوژیک، دوز کمی از برخی داروها، ویتامین ها، مواد ترمیم کننده و تقویت کننده پوست و مو می باشد که کلیه مواد مورد نیاز جهت ترمیم و تقویت پوست را به طور کامل تأمین می کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یکی از روش های نوین غیر تهاجمی در حفظ جوانی و زیبایی پوست و مو می باشد. در این روش می توان با استفاده از سوزن های مخصوصی به تزریق مستقیم داروهای بیولوژیک مانند انواع ویتامین ها، آنزیم ها و داروهای هورمونی، مواد معدنی و عصاره های گیاهی به مناطق مختلفی از پوست پرداخت.

کاربردهای مزوتراپی

مزایای مزوتراپی

فواید و عوارض تزریق مزوتراپی

نحوه مزوتراپی

قبل از انجام مزوتراپی، پوست باید ضدعفونی شود تا هرگونه آلودگی از سطح آن پاک شود. سپس نواحی که قرار است مزوتراپی برروی آن انجام شود را مشخص می‌کنند و با یک بی حسی موضعی آن قسمت را ماساژ می‌دهند. محلول‌ هایی که قرار است تزریق شود به میزان دقیق از قبل آماده شده هستند. سوزن تزریق به وسیله‌ی دستگاهی که تفنگ مزوسیستم نام دارد، نگهداری می‌شود و در زاویه 60 درجه با صورت قابل تنظیم است تا عمل تزریق به راحتی انجام شود. نحوه تزریق به صورت حرکت رفت و برگشتی سوزن‌ های نازک درون پوست است. از آنجایی که سوزن‌ها به سرعت وارد پوست می‌شوند دردی احساس نمی‌شود.

مراقبت قبل از مزوتراپی

مراقبت بعد از مزوتراپی

تعداد جلسات درمانی با مزوتراپی

تعداد جلسات با توجه به شرایط بیمار و هدف درمان متفاوت خواهد بود. به طور کلی هر چه تعداد جلسات مزوتراپی بیشتر باشد، مدت زمان اثر گذاری نیز سریع تر خواهد بود. برای تشخیص و تعیین تعداد جلسات لازم مزوتراپی باید ابتدا به طور کامل توسط پزشک بررسی شود.

درمان ریزش مو با مزوتراپی مو

چه افرادی نباید مزوتراپی انجام بدهند؟

سن مناسب مزوتراپی

بهترین سن برای شروع مزوتراپی، سنین کمتر از 35 سال است.

ماندگاری مزوتراپی

در حالت کلی ماندگاری مزوتراپی از 6 تا 12 ماه می تواند به طول بیانجامد. این دوره در هر فردی می تواند به نوعی دیده شود.

دوران نقاهت مزوتراپی

مزوتراپی روشی است که نیاز به جراحی ندارد، از این رو بعد از درمان نیاز به استراحت چندانی نیست و اغلب افراد بلافاصله پس از درمان می توانند فعالیت های روزمره خود را به راحتی انجام دهند. در مواقعی نادر که افراد بعد از درمان دچار درد یا تورم می شوند به یک روز استراحت نیاز دارند.

عوارض مزوتراپی

مزوتراپی صورت نیز مانند دیگر روش‌ های تزریق زیبایی، ممکن است در برخی از افراد عوارض جانبی خفیفی داشته باشد. این عارضه‌ ها شامل موارد زیر است:

هزینه مزوتراپی

عوامل مختلفی بر روی هزینه انجام مزوتراپی تأثیرگذار می‌باشند. این عوامل عبارت‌اند از:


آدرس : اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم
تلفن : 33350461نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابروجراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابرو

لیفت شقیقه با جراحی که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود. طی این عمل پوست صورت، ابرو و چشم به سمت بالا و شقیقه ها کشیده خواهد شد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-09

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

اکثر متخصصان توصیه می کنند که از حذف موهای زائد با لیزر در بارداری و شیردهی، به علت عوارض و اثرات جانبی ناشناخته بر مادر و جنین خودداری شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-24

آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟

لیزر موهای گوش و بینی از رشد موی اضافی جلوگیری کرده و تا ۸۰ درصد رشد مو را متوقف خواهد کرد. این روش کاملاً ایمن و بی‌ ضرر است. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-22