اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم - تلفن : 33350461

جراحی بلفاروپلاستی چیست و چه کاربردی دارد؟

چشم ها علاوه بر نقش بسیار مهمی که در دید انسان دارند، حتی در ظاهر هم برای زیبایی چهره اهمیت دارند. با افزایش سن و قرار گرفتن در بین عوامل محیطی و ... پوست صورت به مرور زمان شادابی خود را از دست می‌دهد. در نهایت این عوامل می‌توانند به روند پیری چشم و افتادگی چشم‌ ها، منجر شوند. این تغییرات می‌توانند چهره شاد و جوان فرد را تحت تأثیر قرار دهند و آن را همواره خسته و پیر نشان دهند. بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، نوعی جراحی زیبایی چشم است که به منظور رفع افتادگی پلک و پف پلک ها در پلک های پایینی، بالایی یا هر دو انجام می شود. این عمل یکی از رایج ترین عمل های جوانسازی صورت است که معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود و نیاز به بستری ندارد. در عمل بلفاروپلاستی، برش های بسیار ظریفی روی پلک بالا ایجاد می کنند و پوست اضافی و شل روی پلک برداشته می شود. اگر بیمار مقدار زیادی از چربی انباشته شده، در زیر پلک خود داشته باشد مقدار اندکی از این چربی نیز تخلیه می شود. سپس دو لبه باقی مانده روی پلک بالا به وسیله بخیه های ظریف که با تکنیک های جراحی پلاستیک زده می شوند به هم متصل می شوند. در عمل جراحی پلک پایین، عمدتاً کیسه های چربی و پف آلودگی زیر چشم مورد عمل جراحی قرار می گیرد. برش ها بسته به شرایط از زیر مژه ها و قسمت بیرونی و یا از داخل پلک ایجاد می شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

بلفاروپلاستی چیست ؟

عمل بلفاروپلاستی روی پلک بالایی و پایینی انجام می‌شود و به معنای برداشتن چربی، پوست‌ های اضافه و افتادگی ناشی از روند پیری یا ارثی ناحیه چشم است. بلفارو برای لیفت نواحی اطراف چشم ، بر‌طرف کردن چین‌ و‌چروک یا درمان پلک‌ های افتاده با برداشتن پوست ‌های اضافی و بافت ‌های چربی انجام می‌شود.

کاربرد بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا

طی عمل بلفاروپلاستی، برش های بسیار ظریفی روی پلک بالا ایجاد می کنند و پوست اضافی و شل روی پلک برداشته می شود. اگر بیمار مقدار زیادی از چربی انباشته شده، در زیر پلک خود داشته باشد مقدار اندکی از این چربی نیز تخلیه می شود. سپس دو لبه باقی مانده روی پلک بالا به وسیله بخیه های ظریف که با تکنیک های جراحی پلاستیک زده می شوند به هم متصل می شوند.

جراحی بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین، معمولاً برای برداشتن چربی ها و البته کمی پوست های اضافی زیر چشم انجام می گیرد. معمولاً جراحی پلک پایین از داخل پلک انجام می گیرد و در قسمت خارجی چشم برشی نخواهیم داشت؛ اما گاهی بنا بر هدف جراحی، زیر خط مژه در خارج از چشم برش جراحی ایجاد می گردد. در نهایت، پس از انجام ترمیم ها و استخراج بافت های اضافی، پزشک تمامی برش های ایجاد شده را با بخیه های ریز می بندد و در صورت نیاز پانسمان می کند.

مراقبت‌ های قبل از عمل بلفاروپلاستی

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی

درمان پف زیر چشم با عمل بلفاروپلاستی چگونه صورت می‌ گیرد؟

1- جراحی پلک از روی پوست

بسیاری از جراحان برشی خارجی را زیر مژگان ایجاد می‌کنند، این تکنیک پرکاربرد برش از روی پوست، زیرجلدی یا transcutaneous نامیده می‌شود. جراح برش را یک تا دو میلی‌متر زیر مژگان ایجاد می‌کند و چربی اضافی را از راه این برش خارج می‌کند. برش روی عضله حلقوی چشم یعنی عضله ظریفی ایجاد می‌شود که چون پلک را نگه می‌دارد، بسیار مهم است. چنانچه مشکلی در انسجام این عضله پیش بیاید، شکل چشم تغییر می‌کند.

2- جراحی پلک از راه ایجاد برش در ملتحمه

جراح برای انجام این عمل باید دانش کافی درباره ساختارهای ظریف نزدیک به چشم داشته باشد، به همین دلیل این عمل عموماً توسط متخصص جراحی پلک انجام می‌شود. جراح در روش عمل از راه ملتحمه (transconjunctival) برشی داخلی را از داخل پلک ایجاد می‌ کند تا از راه این برش به چربی افتاده اربیتال دسترسی پیدا کند و آن را تخلیه یا جا به جا کند. این روش مناسب بیماران جوان‌ تر یا افرادی است که مقدار بسیار کمی پوست اضافی روی پلک پایین دارند.

مدت زمان عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟

جراحی پلک به صورت سرپایی در مدت 2 الی 3 ساعت انجام می شود و فرد بلافاصله پس از آن به منزل باز می گردد.

دوره نقاهت بعد از عمل بلفاروپستی

مدت زمان لازم برای بهبود زخم، کبودی، ورم و التهاب پس از عمل بلفاروپلاستی حدودا 15 روز می باشد.

سن مناسب برای انجام بلفاروپلاستی

افرادی که تحت عمل جراحی پلک قرار می‌گیرند، معمولاً حداقل در اواسط 30 سالگی هستند. این به این دلیل است که روند پیری در اکثر افراد در این زمان به وضوح روی پلک ها تأثیر می گذارد. با این حال، اگر حداقل 18 سال دارید و نگران ظاهر پلک خود هستید، این روش ممکن است برای شما مناسب باشد.

چه کسانی کاندیدای مناسب بلفاروپلاستی هستند؟

افرادی که در شرایط زیر هستند بهتر است برای عمل بلفاروپلاستی اقدام کنند:

در جراحی لیفت پلک از بی حسی استفاده می شود یا بیهوشی؟

استفاده از بی حسی های موضعی و یا استفاده از بیهوشی کامل رابطه بسیار مستقیمی با وضعیت جسمانی فرد و نظر پزشک معالج دارد.
بی حسی موضعی: در عمل جراحی با استفاده از روش بی حسی موضعی، از تزریق دارو های بی حسی برای پلک چشم استفاده می شود که معمولاً این دارو ها را بر روی ابرو و پلک چشم تزریق می کنند. پس از تزریق بی حسی های موضعی فرد بیمار دیگر دارای هیچ حسی در ناحیه پلک چشم نمی باشد و کاملاً بی حس می شود. در این روش فرد، هوشیاری کامل دارد و شاهد انجام جراحی خود می باشد. در این روش جراح می تواند حرکت ماهیچه ها و عضلات چشم در هنگام عمل جراحی را کنترل نماید.
بیهوشی: در عمل جراحی بلفاروپلاستی با بیهوشی، بیمار هوشیاری خود را به طور کامل از دست می دهد و به حالت خواب می رود. استفاده از بیهوشی عمومی معمولاً برای افرادی استفاده می شود که نیازمند جراحی پلک بالا و پایین چشم می باشند.

عوارض بلفاروپلاستی

از جمله عوارض و خطرات احتمالی این عمل، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه بلفاروپلاستی

هزینه عمل افتادگی پلک (بلفاروپلاستی) به میزان زیادی بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله محل انجام عمل و میزان افتادگی. دیگر عوامل مؤثر، هزینه‌ های بیهوشی، هزینه‌ های داروها و مراقبت‌ های بعد از جراحی می باشد.

در کلینیک زیبا رویان پگاه اصفهان بهترین روش های جوانسازی پوست بدون جراحی قابل انجام است .


آدرس : اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم
تلفن : 33350461درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

جراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابروجراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابرو

لیفت شقیقه با جراحی که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود. طی این عمل پوست صورت، ابرو و چشم به سمت بالا و شقیقه ها کشیده خواهد شد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-09

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

اکثر متخصصان توصیه می کنند که از حذف موهای زائد با لیزر در بارداری و شیردهی، به علت عوارض و اثرات جانبی ناشناخته بر مادر و جنین خودداری شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-24

آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟آیا می توان موهای زائد گوش و بینی را هم لیزر کرد؟

لیزر موهای گوش و بینی از رشد موی اضافی جلوگیری کرده و تا ۸۰ درصد رشد مو را متوقف خواهد کرد. این روش کاملاً ایمن و بی‌ ضرر است. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-22