اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم - تلفن : 33350461

انواع روشها وتکنیک های قرینه سازی صورت

تقارن صورت به تطابق کامل چهره در اندازه ، مکان ، شکل و آرایش هر یک از اجزای صورت نسبت به صفحه ساژیتال (صفحه عمودی که بدن را به دو نیمه متقارن چپ و راست تقسیم می کند) اشاره دارد. بنابراین عدم‌ تقارن به تفاوت دوطرفه بین چنین اجزایی گفته می شود. باید دانست که تقارن دوطرفه کامل تقریباً هرگز در بدن هیچ انسانی وجود ندارد و معمولاً با متقارن‌ سازی این مسئله انجام‌ پذیر است. همه‌ ی افراد دارای درجاتی از عدم تقارن صورت هستند. در بعضی موارد این عدم تقارن بیشتر به چشم می‌آید و نیازمند اقداماتی در جهت قرینه سازی صورت و درمان صورت نا متقارن است. روش‌ های قرینه‌ سازی صورت ، روشی است که می تواند از تکنیک‌ های مختلفی برای افزایش تقارن صورت استفاده کند. این روش‌ ها به دو نوع تهاجمی و غیر تهاجمی تقسیم می‌شوند که ماندگاری نوع غیر تهاجمی آن نیمه دائمی می‌باشد و بعد از چند ماه اثراتش از بین می‌رود.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع روشها وتکنیک های قرینه سازی صورت

1- تزریق ژل

ژل هیالورونیک اسید، از ماده ای سازگار با بدن ساخته شده است و سبب پر شدن قسمت مورد نظر می شود. ژل های هیالورونیک اسید، نتیجه ای موقت دارند که بازه ی آن حدود 6 تا 12 ماه است. اکثر ژل های هیالورونیک با لیدوکائین (بیحس کننده ی موضعی) ترکیب می شوند تا در زمان درمان و بعد از تزریق ژل افراد حس ناخوشایند کمتری داشته باشند.

2- تزریق چربی

تزریق یک پرکننده طبیعی مانند چربی بدن خود افراد به صورت می‌تواند تا حد بسیار زیادی ظاهر نامتقارن صورت را اصلاح نماید. تزریق چربی برای درمان عدم تقارن صورت که نتیجه عدم تعادل بافت یا ضعف عضلات است، یک گزینه بسیار ایمن است که با توجه به طبیعی بودن سلول‌های چربی، منجر به واکنش آلرژیک نخواهد شد. برای انجام این روش، یک پزشک ابتدا ناحیه‌ ای از بدن که دارای حجم چربی کافی و مناسب است را انتخاب می‌کند و بعد از انجام بی‌حسی موضعی، اقدام به استخراج چربی می‌ کند. سپس این چربی بعد از پالایش، به نقاط مورد نظر تزریق می‌شود.

3- تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از روش‌های مطمئن و پرطرفدار در قرین ه‌سازی صورت است. این ماده که سم باکتری بوتولینوم است، به عنوان یک ماده درمانی ایمن از طرف سازمان جهانی غذا و دارو (FDA) مورد تأیید قرار گرفته است. این روش نتایج قابل پیش‌بینی و ایمنی را ارائه می‌دهد، عوارض جانبی کمی دارد و تا به الان با رضایت حداکثری زیباجویان همراه بوده است. تزریق دوز کمی از سم بوتولینوم (بوتاکس) با یک برند استاندارد، به نواحی خاصی از صورت که دچار افتادگی و عدم تقارن هستند، باعث شل شدن موضعی عضلات آن قسمت‌ها شده و در نهایت با استفاده از تجربه و مهارت پزشک آموزش دیده منجر به کاهش نامتقارن بودن نواحی مورد نظر می‌ شود. برای تزریق بوتاکس ابتدا یک برند استاندارد انتخاب شده و بوتاکس توسط یک آمپول با سوزن بسیار نازک و کوچک بدون احساس هیچگونه دردی تزریق می‌گرد. قبل از تزریق بوتاکس نیز می‌ توان از بی‌ حسی‌های موضعی مانند زایلاپی یا لیدوکائین استفاده کرد.

4- هایفوتراپی

بسیاری از پزشکان متخصص در صنعت زیبایی برای قرینه کردن صورت، از تکنیک هایفوتراپی استفاده می کنند. در این روش از انرژی اولتراسوند به منظور تحریک بافت هایی داخلی پوست با هدف لیفتینگ و سفت شدن آن استفاده می شود. عملکرد این روش به این گونه است که امواج اولتراسوند به لایه های عمیق پوست فرستاده شده و بر روی آنها تمرکز می کنند. فرکانس های ایجاد شده در پوست باعث می شوند تا پروتئین های موجود در آن تحریک شده و در نهایت گرم شوند. این مقدار تحریک شدن پوست باعث کشیدگی و در نهایت سقف شدن آن می شود.

5- لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ از پر طرفدار ترین تکنیک‌های ارائه شده است. در این تکنیک نخست پزشک نقاط ورودی و خروجی نخ را بر روی صورت فرد معین می‌کند. سپس با سوزن هایی ظریف و مختص این‌کار، نخ‌ها را وارد نقاط مورد نظر می‌نماید. بعد از کشیدن از سویی دیگر، نخ‌ها را گره می زند و در زیر پوست مخفی می‌کند. این روش موجب لیفتینگ و کشیدگی پوست می شود. با کشیده شدن پوست، پوست آویزان و پوشاننده‌ی زاویه‌ی فک لیفت شده و خطوط تیز فک نمایان می‌شود. در ضمن، نخ لیفت تحریک کلاژن‌سازی کرده و صورت را جوان‌تر خواهد کرد. این روش عارضه‌ای ندارد و نخ نیز پس از مدتی جذب می‌شود.

6- آر اف فرکشنال

رادیو فرکانس درمانی یا آر اف (RF) یک روش درمانی غیر تهاجمی است که از گرمای غیر مستقیم امواج الکترومغناطیسی برای درمان بافت هدف، بدون آسیب به لایه خارجی پوست (اپیدرم) استفاده می کند. این روند باعث ترشح پروتئین هایی در بدن می‌شود که تولید الیاف کلاژن جدید را تحریک می‌کنند. برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوست، دما در طول جلسه کنترل می‌شود. آر اف فرکشنال درمانی است که ، جریان خون را افزایش می‌ دهد، بافت‌های فیبری را گرم و تولید کلاژن را تحریک می‌ کند؛ در نتیجه پوست صورت و بدن سفت و بلند می‌شود. پس از چند جلسه رادیوفرکانس درمانی، بیماران می‌توانند شاهد بهبود در ظاهر خود باشند

7- کاشت پروتز

طی سال‌های اخیر با استفاده از پروتزهایی از جنس پلی اتیلن یا سیلیکون در فک یا گونه، انحنای ظریفی در صورت ایجاد می‌شود. کاشت پروتز یک روش برای فرم دهی صورت با ماندگار بالا به حساب می‌آید. طی آن، برش‌های ظریفی در محل مورد نظر ایجاد می‌شود تا شرایط برای کاشت پروتز فراهم شود. اگر صورت‌ شما قرینه نیست، می‌توانید با استفاده از پروتز به یک چهره زیبا و متناسب دست یابید. البته شکل‌دهی صورت و گونه با کاشت پروتز گزینه مناسبی برای افرادی که تمایل به داروی بیهوشی ندارند نمی‌باشد.

8- جراحی

در این روش، تنها قسمتی از استخوان صورت مانند استخوان فک، برش داده می‌شود. این روش مانند متد قبل نیاز به بیهوشی و دوره ریکاوری دارد و یکی از سخت‌ترین روش‌های قرینه سازی است. طی جراحی، تغییرات زیادی برای ایجاد تقارن در اعضاء صورت، در چهره فرد ایجاد می‌شود که اغلب با کبودی و تورم همراه است. در حالت طبیعی، عارضه‌ های این روش تا چند هفته ماندگار است. البته، می‌توانید با رعایت نکات مراقبتی و پزشکی به روند بهبود سرعت ببخشید. در این متد، جراح یک برش کوچک در چانه یا زیر دهان ایجاد می‌کند و با استفاده از ابزارهای مخصوص، استخوان اضافه چانه را خارج می‌کند. بعد از اتمام فرآیند اصلاح فرم چانه و فک، استخوان در جای جدید خود فیکس خواهد شد.

روشهای قرینه سازی صورت

تاثیر قرینه سازی بر زیبایی صورت

تقارن چهره قضاوت در مورد ویژگی‌ های زیبایی شناختی و زیبایی ظاهری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اصلاح صورت نامتقارن یا قرینه سازی صورت می تواند چهره غیرطبیعی را به فرمی زیبا و طبیعی نزدیک کند.

نحوه انتخاب نقاط مناسب برای قرینه سازی صورت

روش‌های قرینه‌ سازی صورت برای هر فردی منحصر به فرد است؛ زیرا درمان‌های خاص توصیه‌ شده به نواحی ایجاد کننده عدم‌ تقارن و اهداف شخصی و ظاهر مورد نظر بیمار بستگی دارد. پزشک، ارزیابی کاملی از ساختار صورت شما انجام می‌دهد و اطمینان حاصل می کند که نقاط انتخابی، تقارن کلی صورت شما را افزایش خواهد داد.

آیا قرینه سازی صورت روش مناسبی برای جوانسازی است؟

قرینه سازی صورت، مناسب ترین روش برای بازگرداندن و افزایش حجم صورت و ایجاد تقارن در قسمت های مختلف صورت به منظور افزایش زیبایی می باشد.

نکات مهم قبل از انجام قرینه سازی صورت

از روز قبل از مصرف نوشیدنی‌های الکی خودداری نمایید.
در صورت مصرف داروهای ضد انعقادی مانند آسپرین و وارفارین با مشورت پزشک معالج خود ترجیحاً آنها را قطع کنید، هر چند مصرف این داروها منع مطلق برای تزریق نیست و مصرف آنها فقط ریسک کبودی و هماتوم را بالا می‌برد.
قبل از قرینه سازی حتماً استحمام نموده و صورت خود را از تمام مواد آرایشی و بهداشتی پاک نمایید.
اگر دچار بیماری مشخصی هستید و یا در حال درمان می باشید قبل از مراجعه به کلینیک و زاویه سازی صورت حتماً با پزشک معالج خود مشورت نمایید و طبق صلاحدید او اقدام نمایید.

مراقبت های بعد از قرینه سازی صورت

قرینه سازی صورت مناسب چه کسانی است؟

این روش برای افرادی که دارای سلامت جسمی هستند و دچار نقص رشد استخوان بوده‌اند و یا به هر دلیلی صورتشان نامتقارن است مناسب است.

انتخاب روش مناسب جهت قرینه سازی صورت

انتخاب روش‌ مناسب به ویژگی‌‌ها، ساختار صورت و خواسته‌ های بیمار بستگی دارد. بسیاری از پزشکان روش‌های غیر جراحی را برای درمان نامتقارن بودن صورت و اصلاح فرم آن پیشنهاد می‌دهند. با این روشها بدون جراحی و بدون درد و خونریزی میتوان اعتماد به نفس و رضایت از صورت و ظاهر را بالا برد. پزشک متخصص با معاینه شما و بررسی و ارزیابی شرایط می‌تواند دلیل عدم تقارن چهره و شدت عدم تقارن صورت را به طور کامل مشخص کند و عدم تقارن صورت شما را با روشی مناسب اصلاح کند.

عوارض احتمالی بعد از قرینه سازی صورت

هزینه قرینه سازی صورت در اصفهان

هزینه این روش بر اساس معیارهای مختلفی ممکن است متغیر باشد. یکی از این عوامل، روشی است که از آن استفاده می شود. هر یک از روش های ذکر شده هزینه ای متفاوت دارند. همچنین تجربه و تبحرپزشک معالج نیز در میزان هزینه عمل مؤثر می باشد.

در کلینیک زیبا رویان پگاه واقع در اصفهان بهترین روش های جوانسازی پوست بدون جراحی قابل انجام است .


آدرس : اصفهان ، چهارراه هشت بهشت ، ابتدای هشت بهشت غربی ، ساختمان فردوس ، طبقه دوم
تلفن : 33350461نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

عمل جراحی لیفت صورت؛ فیس لیفت، مزایا، مراقبتها و ماندگاریعمل جراحی لیفت صورت؛ فیس لیفت، مزایا، مراقبتها و ماندگاری

جراحی لیفتینگ پوست به منظور رفع چین و چروک، افتادگی و بهبود ظاهر کلی و زوایای فک و صورت انجام می‌شود. این روش نتایج طبیعی و ماندگاری بالای 5 سال دارد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-17

لیفت گونه با کاشت نخ، رفع افتادگی گونه بدون جراحیلیفت گونه با کاشت نخ، رفع افتادگی گونه بدون جراحی

یکی از روش های لیفت گونه بدون جراحی ، لیفت گونه با نخ می باشد. این نخ‌ها تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کنند و افتادگی گونه را برطرف می کنند. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-13

لیفت شقیقه با نخ، مزایا، نتایج، اثرات، ماندگاری و هزینهلیفت شقیقه با نخ، مزایا، نتایج، اثرات، ماندگاری و هزینه

لیفتینگ شقیقه با نخ یک روش اصلاحی است که به کمک نخ های قابل جذب برای رفع چین و چروک اطراف چشم و از بین بردن افتادگی بالای ابرو انجام می‌شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-10